مبارزه با آفات به روش ارگانیک در کشاورزی
مبارزه با آفات به روش ارگانیک در کشاورزی
محمودآباد آنلاین : مدیر جهاد کشاورزی محمودآباد گفت: برای مقابله با آفات و بیماری ها، سموم ارگانیک جایگزین سموم شیمیایی می شود.

به گزارش روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان محمودآباد، محمد هادی‌زاده گفت: جهاد کشاورزی با رویکرد مصرف بهینه سم و کود و کاهش آلاینده های زیست محیطی و تولید محصول سالم، کلاس های آموزشی برای کشاورزان و آشنا شدن به شیوه های اجرایی کنترل آفات به روش هلی غیرشیمیایی برگزار می کند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان محمودآباد با بیان اینکه مبارزه با آفات به روش ارگانیک در کشاورزی مبتنی بر فناوری‌های روز دنیاست و بسیار فناوری پیشرفته‌ای دارد افزود: برخی افراد کشاورزی ارگانیک را بسیار سنتی و غیرمدرن می‌دانند.

هادی‌زاده با اشاره به اینکه کشاورزی ارگانیک، بومی و غیرصنعتی معرفی می‌شود، تصریح کرد: کشاورزی ارگانیک ابزارهای پیشرفته‌ای را در اختیار دارد.

وی افزود: اساس کار در تولیدات کشاورزی باید تامین سلامت مردم بواسطه مصرف فرآورده‌های غذایی سالم باشد و اساس و فلسفه مبارزه با آفات در مجموعه جهاد کشاورزی، استفاده از شیوه‌های مکانیکی و تلفیقی است و اگر این روش‌ها جوابگو نبود، روش‌های شیمیایی چاره کار است.

 این مسوول تصریح کرد: بهبود شرایط سلامت افراد، ایجاد و حفظ امنیت اقتصادی، ایجاد خوداتکایی در تولید محصولات کشاورزی، کاهش آلودگی خاک و دوام و ماندگاری بیشتر محصولات تولیدی از نتایج هدایت کشاورزان و باغداران به تولید محصول ارگانیک و عاری از هرگونه سموم شیمیایی در کلاس های آموزشی است.

  • نویسنده : محمد محتاطی
  • منبع خبر : محمودآباد آنلاین