بانوی هنرمند و خلاق محمودآبادی در طراحی مد و لباس
بانوی هنرمند و خلاق محمودآبادی در طراحی مد و لباس
محمودآباد آنلاین : در ادامه شنبه موفقیت ها این بار به سراغ بانوی جوان و هنرمند محمودآبادی آمدیم که در طراحی مد و لباس کارنامه بسیار درخشانی از خود بجای گذاشته است.

الهام منصوری متولد ۲۶ دی ۱۳۶۸ و اهل روستای چهار افرا از توابع بخش سرخ‌رود شهرستان محمودآباد می‌باشد.

وی تا ۷ سالگی در همین روستا زندگی می‌کرد و پس از ۷ سالگی برای سکونت به محمودآباد آمد.

او دوره تحصیلی ابتدایی را در دبستان آزادی، دوره راهنمایی را در مدرسه فاضله و دبیرستان را هم به صورت غیر حضوری به اتمام رساند.

وی پس از اخذ دیپلم خود به رشته طراحی پوشاک روی آورد و دوره کاردانی این رشته را در دانشگاه توحید آمل گذراند، پس از آن مدرک کارشناسی خود را در رشته مهندسی تکنولوژی دوخت از دانشگاه مائده گرگان و در ادامه نیز کارشناسی ارشد طراحی پارچه و لباس را از دانشگاه یزد اخذ کرد.

انگیزه و علاقه وی به فعالیت های هنری و زنده نگه داشتن هنر و سنت ایرانی اسلامی موجب شد تا او پس از دوران تحصیلی و به اتمام رساندن دانشگاه شروع به فعالیتهای هنری و نمایشگاهی و …. کند.

الهام منصوری که مدیر عامل موسسه آموزشی طراحی مد و لباس پوشتن معاصر منصوری نیز است، سوابق و تجارب بسیاری در عرضه فرهنگ و هنر از خود بجای گذاشته است.

دستیار کارگردان و طراح صحنه و لباس در فیلم استانی آجان و کرونا، اجرا در برنامه ناتریک، حضور به عنوان کارشناس در برنامه تلویزیونی شبکه افق، دستیار کارگردان در مستندهای فرهنگی مذهبی، کارگردان و نویسنده در فیلم کوتاه انتظار از جمله برنامه های تلویزیونی و تصویری است که او در آن ها حضور فعال داشته است.

این بانوی فرهیخته محمودآبادی همچنین در جشنواره مد و لباس فجر در سال ۹۸ که ۱۱ کشور و بیش از ۸۰۰۰ اثر در آن شرکت کردند اثری به اجرا گذاشت که جزء ۲۴ اثر برگزیده و راهیافته به نمایشگاه جشنواره فجر در قسمت کالکشن مانتو های ایرانی اسلامی بود.

مسئول هیئت اندیشه ورز بسیج هنرمندان، جانشین کانون بسیج هنرمندان، مسئول انجمن صنایع دستی بسیج هنرمندان، سرپرست امور بانوان بسیج هنرمندان، مسئول امور مالی و برنامه ریزی بسیج هنرمندان، مسئول انجمن مد و لباس اداره فرهنگ ارشاد اسلامی شهرستان محمودآباد، مدرس در هنرستان آفرینش شهرستان محمودآباد، مدرس دانشگاه فنی حرفه ای دختران آمل (توحید) مقطع کارشناسی، کارگردان، نویسنده فیلمنامه و طراح صحنه و لباس ازجمله سوابق اجرایی این بانوی جوان است.

دبیر اولین جشنواره استانی مجازی مد و لباس ایرانی اسلامی حجاب و عفاف سال ۹۹، برگزاری نمایشگاه آثار طراحی مد و لباس و پارچه، دبیر نخستین کارگاه آموزش مد لباس اداره ارشاد شهرستان محموداباد در سال ۹۷، برگزار کننده نخستین نمایشگاه اثار طراحی پارچه و لباس در سال ۹۶ شهرستان محمودآباد، برگزاری نمایشگاه مد و لباس در هفته دولت در سال ۹۸، لوح تقدیر برای برگزاری سومین جشنواره مد و لباس ایرانی اسلامی استان گلستان در سال ۹۵، دارای گواهی مدارک کمک بهیاری در سال ۱۳۹۰ قائمشهر، دبیر نخستین جشنواره مد و لباس ایرانی اسلامی در شهرستان محمودآباد در سال ۹۷، شرکت در پنجمین جشنواره مد و لباس ایرانی اسلامی استان گلستان در سال ۹۷ و کسب گواهینامه فیلمنامه نویسی از آموزشگاه آزاد سینمایی جوان از دیگر سوابق ارزنده الهام منصوری است.

این بانوی جوان و موفق محمودآبادی علاوه بر سوابق و تجارب ارزنده ای که تا کنون از خود بجا گذاشته، کارنامه بسیار درخشانی در حوزه های مختلف فرهنگی و هنری دارد.

رتبه اول رشته طراحی پوشاک در دانشگاه فنی حرفه ای دختران آمل (توحید) در مقطع کاردانی در سال ۹۳، راهیابی آثار در دومین جشنواره ملی مد و لباس سی پال در سال ۹۸، برگزیده بخش مد و لباس شهرستان محمودآباد در سال ۹۷، بانوی نمونه فعال شهرستان در سال ۹۷ از طرف فرمانداری، رتبه برگزیده در کل طراحی و دوخت مانتوهای مجلسی در جشنواره مد و لباس ایرانی اسلامی استان مازندران سال ۹۸، کسب رتبه سوم جشنواره مد و لباس ایرانی استان گلستان در بخش دوخت پوشش سر در سال ۹۶، کسب رتبه دوم جشنواره مد و لباس ایرانی اسلامی استان گلستان در بخش طراحی لباس مشاغل اقایان سال ۹۷، کسب رتبه سوم جشنواره مد و لبلس ایرانی اسلامی استان گلستان در بخش دوخت لباس مشاغل بانوان در سال ۹۷، کسب رتبه سوم طراحی لباس زنده در سال ۹۶ استان گلستان و برگزیده جشنواره تئاتر استان مازندران در بخش طراحی لباس سال ۹۸ تنها گوشه ای از عناوین اخذ شده توسط این بانو می‌باشد.

الهام منصوری در گفتگو با خبرنگار ما، زنده نگه داشتن و رواج دادن طراحی و دوخت پوشاک آمیخته با فرهنگ ایرانی اسلامی برای این نسل و نسل های بعد و فراگیر شدن طراحی های نوین ایرانی اسلامی و پویایی لباس و فرهنگ پوشش در جامعه و پویایی حضور زنان در جامعه را اهداف کار خود عنوان کرد و گفت: عدم آشنایی اکثریت جامعه با موضوعات طراحی لباس و این رشته هنری یکی از سختی های این مسیر و یکی از چالش های شناساندن این رشته در جامعه است.

وی اظهار کرد: فرهنگ و هنر در محمودآباد به لطف هنرمندان و مسئولان روزهای خوبی دارد اما همچنان راه زیادی برای بهتر شدن وجود دارد.

منصوری ادامه داد: این حرفه رو به پیشرفت و تازه در حال جا افتادن در بین جامعه است و استعداد یابی و شناسایی افراد مستعد و باور عمومی و اعتماد به جوانترها تاثیر بسیاری بر پیشرفت و توسعه آن دارد.

وی تلاش و توکل بر خدا را عامل مهم موفقیت های خود دانست و به جوانان و هم سن و سالان خود توصیه کرد تا در هیچ کاری دست از تلاش بر ندارند و بدانند که عاقبت تلاش قطعا موفقیت است.

یادآور می‌شود پایگاه خبری محمودآباد با همکاری صفحه شهرستان محمودآباد در اینستاگرام و در راستای تکریم و قدرشناسی از افراد موفق و شناسایی و معرفی الگوهای موفق به نسل جوان جامعه در اقدامی جدید بخش 《شنبه موفقیت ها》 را راه اندازی نموده و در صدد معرفی چهره های موفق و گمنام محمودآباد بصورت هفته‌ای در روزهای شنبه می‌باشد.

  • نویسنده : امیرعباس رضاپور
  • منبع خبر : محمودآباد آنلاین