انتصاب فرماندار بومی آرزوی کوچک اما دست نیافتنی محمودآبادی ها
انتصاب فرماندار بومی آرزوی کوچک اما دست نیافتنی محمودآبادی ها
محمودآباد آنلاین: انتصاب فرمانداران مازندران در حالی به کندی صورت می گیرد که شهرستان محمودآباد در 25 سالی که از شهرستان شدن خود پشت سر گذاشته است تنها به مدت 17 ماه فرماندار بومی را درک کرد و انتظار از استاندار مازندران می رود تا آرزوی بیش از دو دهه مردم محمودآباد را محقق سازد.

با شروع به کار دولت مردمی و انقلابی سید ابراهیم رئیسی و به دنبال آن انتصاب استانداران با نگاه انقلابی و جهادی انتظار مردم این است تا در انتصاب فرمانداران نیز به جوانی، تعهد، انقلابی و فساد ستیزی و مردمی بودن و به ویژه به ظرفیت های ارزنده بومی برای توسعه پرشتاب شهرستان ها توجه شود که این امر مهم و ضروری می تواند اعتماد از دست رفته عمومی در سایه بی توجهی و کم کاری های دولت گذشته را به جامعه برگرداند تا مردم  به آینده کشور امیدوار باشند.

 

اما کندی تغییرات در سطح فرمانداران نارضایتی زیادی را در مدت حدود شش ماه از آغاز کار دولت سیزدهم در بین نخبگان و عموم جامعه به دنبال دارد.

 

این موضوع، مازندران را نیز بی نصیب نگذاشته و همچنان برخی فرمانداران بی انگیزه و خسته با تفکرات دولت گذشته بر سرکار هستند که البته حضور یا عدم حضور برخی از این مدیران خیلی هم تفاوتی ندارد.

 

یکی از شهرستان هایی که به این دردگرفتار است و گله مندی مردم را به دنبال داشته است، محمودآباد اولین شهرستان ساحلی نزدیک به پایتخت است که انگار هیچ کس مسئولیت آن را در استان نمی پذیرد و بیشتر شبیه بچه سرراهی است.

 

حضور فرماندار غیربومی که به نظر می رسد سال های بسیار دورتر به درجه بازنشستگی نائل شده بود اما در حاتم طایی ستادی دولت گذشته بعد از معاونت فرمانداری جویبار و سپس مدیرکلی امور روستایی استانداری مازندران، فرمانداری محمودآباد را برای گذران سال پایانی خدمت به وی هبه کردند دریغ از اینکه شهرستان مظلوم محمودآباد با مردمانی صبور چه بر سرشان خواهد آمد.

 

به جرأت می توان ادعا کرد که فرماندار کنونی محمودآباد حتی نام تمام روستاهای این شهرستان را به درستی نمی داند و عدم نظارت بر دستگاه های اداری و اجرایی شهرستان از وی به عنوان فقط یک اسم به نام فرماندار محمودآباد برجای گذاشته است تا آنجا که در تور رسانه های شهرداری محمودآباد که نماینده شهرستان با تمام مشغله کاری در کنار شهردار و اعضای شورای اسلامی شهرحضور داشت، وی به نظر اصلا در شهرستان حضور نداشت و این نشان از بی تفاوتی و بی انگیزگی فرماندار کنونی محمودآباد دارد.

 

با این مقدمه خطاب به استاندار مازندران که فرزند همین منطقه است و به نظر اشراف کافی به ظرفیت ها و پتاسیل همه جانبه محمودآباد دارد انتظار می رود همچون ۹ شهرستانی که تاکنون تغییر فرمانداران در آن صورت گرفته است فکری به حال محمودآباد خسته و بی رمق کند.

 

اما انتصاب فرماندار شهرستان محمودآباد نیازمند برخی مشورت های دولسوزانه است که امیدواریم نزدیکان به حسینی پور این مشاوره دلسورانه که حرف تمام صاحب نظران، نخبگان و مردم این شهرستان است را به درستی به وی منتقل کنند و یکبار هم که شده به دور از توجه به مسائل سیاسی مبتلابه شهرستان، برای توسعه محمودآباد از ظرفیت های بومی آن استفاده کنند.

 

با مروری به گذشته شهرستان محمودآباد به موضوعی قابل تأمل می رسیم که از سال ۷۵ که محمودآباد به شهرستان تبدیل شد تا کنون یعنی ۲۵ سال گذشته فقط ۱۷ ماه از فرماندار بومی برخوردار بودیم و حتی در یک دوره ۴ ساله تمام ارکان حاکمیتی و نظارتی شهرستان یعنی فرماندار، معاون فرماندار و دو بخشدار مرکزی و سرخ رود افراد غیربومی بودند که به نظر امری نگوییم بی سابقه که کم سابقه در تاریخ جمهوری اسلامی است و امروز مطالبه به حق مردم بومی گرایی در تمامی سطوح مدیریتی محمودآباد است، ظرفیتی که با پتاسیل نیروی انسانی کارآمد و متعهد بومی در این شهرستان قابل اجرا است.

 

از استاندار مازندران که در صحبت های مراسم معارفه مدعی بود استاندارِ جوانان بدون پارتی است انتظار می رود در شهرستان محمودآباد این امر را محقق کند و نگاه به توصیه های سیاسی برخی افراد در شهرستان نکند و به کارنامه برخی از چهره های بومی محمودآباد که جای جای شهرستان را بشناسد و قدرت تعامل با مدیران استانی و شهرستانی و حتی ملی را داشته باشد، فساد ستیز باشد و از نیروی جوانی برخوردار و با انرژی کافی قطار به گِل نشسته توسعه شهرستان را با همراهی همه مسئولان، نماینده شهرستان، ائمه جمعه، نخبگان مغفول مانده و فراموش شده و مردم خوب و همیشه همراه محمودآباد به حرکت در آورد و علاوه برآن از گفتمان انقلابی مدنظر دولت دکتر رئیسی برخوردار باشد.

 

جناب آقای استاندار؛ جوانان این شهر خسته از سوء مدیریت در شهرستان تشنه کارند اما کو دست یاری دهنده و خواستار استفاده از ظرفیت آن ها که بتوانند در کنار هم برای پیشرفت و تعالی محمودآباد با ظرفیت های بالای گردشگری، کشاورزی، تولید و پرورش گل و گیاه و تولید آبزیان تلاش کنند.

 

استاندار دولت انقلابی در مازندران؛ با نگاهی به مدیران شهرستان پرواضح است که حضور مدیران غیربومی در این شهرستان بیداد می کند و محمودآباد از این نظر با هیچ شهرستانی قابل مقایسه نیست در حالی که محمودآباد قحط رجال نیست و جوانان شایسته فراوانی با انگیزه های بالا برای خدمت به مردم زادگاهشان دارد اما تاکنون به خوبی دیده نشدند و انتظار از شما که استاندارِ جوانان بدون پارتی هستید در تحقق این آرزوی ۲۶ ساله مردم صبور محمودآباد بالاست.

 

حال با توجه به انتصاب ۸ فرماندار بومی از مجموع ۹ فرماندار انتصابی مازندران در دولت جدید از استاندار مازندران و تیم انتصابات استانداری انتظار می رود نسبت به خواسته به حق مردم و نخبگان محمودآباد توجه جدی داشته باشند تا فرمانداری بومی برای این شهرستان ساحلی انتخاب تا بارقه ای از امید در دل مردم ایجاد شود.

 

جمله آخر اینکه از نماینده بومی محمودآباد انتظار داریم حال که دولتی انقلابی و مردمی بر سر کار آمده است از این فرصت نهایت استفاده را کرده و تلاش خود را در انتصاب فرماندار بومی برای محمودآباد دوچندان کند همان گونه که خبر از انتصاب فردی بومی برای فرمانداری نور بر سر زبان هاست. این مطالبه تمام مردم شهرستان است؛ لطفا به گوش نماینده عالی دولت در مازندران برسانید.

  • نویسنده : علی یوسفی
  • منبع خبر : آوای طبرستان