اقامت حدود ۱۴ میلیون مسافر نوروزی در مازندران
اقامت حدود ۱۴ میلیون مسافر نوروزی در مازندران
محمودآباد آنلاین : ایزدی سرپرست میراث فرهنگی مازندران شمار مسافران نوروزی مقیم را در استان حدود ۱۴ میلیون نفر عنوان کرد.

به گزارش محمودآباد آنلاین به نقل از خبرآنلاین : مهدی ایزدی در ستاد اجرایی خدمات سفرهای مازندران با اشاره به اقامت ۱۳ میلیون و ۹۴۳ هزار و ۹۲۷ مسافر نوروزی در استان اظهار داشت: از این تعداد ۸۸ هزار و ۳۲۵ نفر در هتل‌ها، ۱۲ هزار و ۶۴۶ نفر در اقامتگاه‌های سنتی، ۴۱ هزار و ۹۰۳ نفر در مجتمع‌های گردشگری اقامت کردند.

وی افزود: شش هزار و ۳۲۸ مسافر در مهمانپذیرها، ۹۳ هزار و ۸۶۹ نفر در هتل آپارتمان، ۵۹ هزار و ۲۳۲ نفر در اقامتگاه بومگردی، ۶۳ هزار و ۱۲ نفر در متل، چهار میلیون و ۳۳۰ هزار نفر در خانه‌های مسافر پذیرش شدند.

ایزدی، میزان اقامت در تأسیسات اقامتی وابسته به آموزش و پرورش شامل مدارس، خانه معلم و باشگاه‌های فرهنگیان وغیره را ۱۱۷ هزار و ۹۳ نفر اعلام کرد و گفت: ۶۶۹ هزار و ۲۳۵ مسافر نیز ار اقامتگاه‌های موقت شامل کمپ، کانکس و چادرهای مسافرتی اسکان یافتند.

ایزدی با بیان اینکه ۶۰.۶۸ درصد مسافران نوروزی مازندران در سایر مراکز اقامتی پذیرش شدند، شمار آنان را هشت میلیون و ۴۶۱ هزار و ۶۸۶ نفر بیان کرد.

سرپرست میراث فرهنگی مازندران تعداد بازدیدهای نظارتی را ۸۵۰ مورد ذکر کرد و افزود: سه میلیون و ۹۴۴ مسافر نوروزی نیز از جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی و توریستی استان بازدید کردند.

  • نویسنده : محمد محتاطی
  • منبع خبر : خبر آنلاین