افتتاح همزمان ۲۰۰۰ مسکن روستایی در مازندران
افتتاح همزمان ۲۰۰۰ مسکن روستایی در مازندران
آیین افتتاح پروژه‌های عمرانی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و افتتاح ۲۰۰۰ واحد مسکن روستایی با حضور مسئولان در مازندران انجام شد.

سید محمود حسینی پور استاندار مازندران امروز، ۲۶ فروردین در افتتاح پروژه‌های بنیاد مسکن که در سالن همایش بانک تجارت استان برگزار شد، با بیان اینکه رژیم گستاخ و سرکش، مغرور صهیونیستی  در این سال‌ها دست به جنایت‌های وحشیانه‌ای زد و در این جنایت‌ها یک جا به تله افتاد، اظهار کرد: رژیم غاصب صهیونیست اشتباه استراتژیک کرد که ۷ شخصیت برجسته جهان اسلام و جبهه مقاومت را شهید و از پشت خنجر زد از این رو در بامداد گذشته در یک عملیات ویژه و ترکیبی با پاسخ قاطع سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مواجه شد. استاندار مازندران با بیان اینکه مدیران باید تحول آفرین باشند، افزود: بنیاد مسکن به‌عنوان یک نهاد انقلابی باید الگویی منحصر بفرد برای فرایند مدیریتی در مازندران باشد.

روح جهادی در بنیاد مسکن حاکم شود

این مسئول تصریح کرد: بنظر می‌رسد بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از ماهیت معنوی که مدنظر امام بوده است فاصله گرفته است و باید روح کار جهادی و انقلابیگری در بنیاد مسکن حاکم شود.

نماینده عالی دولت در مازندران با تاکید براینکه مدیریت جدید در بنیاد مسکن باید برنامه ۳ الی ۵ ساله تدوین و ارائه کند، زیرا فرمان اقتصاد روستایی برعهده بنیاد مسکن انقلاب اسلامی است، افزود: اگر اقتصاد روستا راه بیفتد و اشتغال پایدار ایجاد شده و جمعیت زیادی به سمت روستاها می‌روند.

حسینی پور، مردم را مظهر اقتدار کشو دانست و گفت: وظیفه مدیران خدمتگذاری است؛ مدیری که ترک فعل کرد مجازاتش سنگین است.

وی ساخت مسکن برای اقشار محروم و اجرای طرح هادی روستایی را یکی از راهبردهای مهم دولت مردمی سیزدهم دانست و تصریح کرد: آیت الله رییسی نگاه ویژه‌ای به اقتصاد روستا و فقرزدایی از روستاها دارد که این نگاه در مازندران مشاهده شد در واقع  بیش از ۲۶۰۰ روستای استان مدیران کل جهت شناسایی مشکلات مردم حضور پیدا کردند.

استاندار مازندران با اشاره به اینکه جهت اجرای طرح نهضت ساخت مسکن در مناطق کم برخوردار استان مازندران باید همه دستگاه‌ها کمک کنند و مهاجرت معکوس به روستا ها باید اتفاق بیفتد، خاطرنشان کرد: این مهم نیازمند زیرساخت در روستاها است، باید بدنبال ثروت آفرینی برای روستاییان باشیم.

وی گفت: یکی از وظایف مهم بنیاد مسکن و اداره کل روستایی استانداری شناسایی ظرفیت‌های انسانی در روستاها است، یاداور شد: حفظ هویت معماری روستا از جمله مسائلی است که باید مورد توجه جدی متولیان امر روستایی قرار گیرد چرا که برخی روستاها در مازندران  قدمت چندین هزار ساله دارند نباید اجازه دهیم هویت روستایی تغییر پیدا کند.

  • نویسنده : محمد محتاطی
  • منبع خبر : محمودآباد آنلاین