اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مازندران
اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مازندران
محمودآباد آنلاین : نشست مشترک شورای اداری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مازندران به محوریت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت به میزبانی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان محمودآباد در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

به گزارش محمودآباد آنلاین این نشست با حضور حجت الاسلام و المسلمین تقی زاده امام جمعه بخش سرخ رود و دکترروح الله علیزاده فرماندار شهرستان محمودآباد، احسان آهنگر مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و سعید کهنسال مدیرکل بنیاد شهید مازندران، معاونین این دو اداره کل و روسای ادارات سراسر استان در سالن شماره دو فرمانداری برگزار شد. ‎

روح الله علیزاده فرماندار شهرستان محمودآباد طی سخنانی در این نشست با بیان اینکه آشنایی جامعه و علی الخصوص جوانان با فرهنگ ایثار و شهادت ضروری است افزود: باید رویدادهای پر محتوا برگزار کنیم تا این فرهنگ مقدس در اذهان عمومی ماندگار شود.

علیزاده اضافه کرد: سردار دل‌ها شهید قاسم سلیمانی وقف ایثار بود و همواره در این راه پیشقدم و الگو بود و خود را وقف مردم کرده بود و در این راه نیز به شهادت رسید.

وی با بیان اینکه خانواده شهدا و ایثارگران همواره در ترویج این فرهنگ مهم پیشرو بوده اند ، خاطر نشان کرد: نهادهای انقلابی و دستگاه‌های اجرایی نیز وظیفه دارند برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و انتقال این ارزشهای انقلابی به نسل جوان از هیچ تلاشی کوتاهی نکنند.

احسان آهنگر مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مازندران طی سخنانی در این جلسه با اشاره به ضرورت همکاری متقابل دستگاه فرهنگی در دستیابی به اهداف مشترک فرهنگی و بالاخص ترویج فرهنگ ایثار و شهادت گفت: یکی از مهم ترین رسالت های دستگاههای فرهنگی در شرایط فعلی حفظ ارزشهای فرهنگی و اسلامی در جامعه است.

احسان آهنگر از کلیه مدیران ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی و بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستانهای استان مازندران خواست تا با بهره مندی از ظرفیت چهره ها و نخبگان فرهنگی استان مازندران ، بستر را برای مشارکت فعالان فرهنگی و تولید برنامه های پر محتوا و خلاقانه ، بالاخص پیوند با نسل جوان و جدید جامعه گام های اثر بخش بردارند.

سعید کهنسال مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مازندران نیز طی سخنانی در این جلسه گفت: هدف‌مان مدنظر قرار دادن نگاه فرهنگی ایثار و شهادت در جهت تکریم و تقویت فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه است‌.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مازندران با بیان اینکه این استان مازندران همواره در برگزاری یادواره های شهدا در میان سایر استان‌های کشور پیشتاز بوده است ، افزود: این موضوع بیانگر این است که فرهنگ ایثار و شهادت در گستره وسیعی از سطح جامعه در حال نهادینه شدن است و این موضوع در بین آحاد مردم از خواستگاه و توجه خاصی برخوردار است.

در پایان این جلسه تعدادی از روسای ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی و بنیاد شهید و ایثارگران استان مازندران نظرات و پیشنهادات خود را با محوریت ایثار شهادت ابراز نمودند .

 

  • نویسنده : محمد محتاطی
  • منبع خبر : روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران