باران و برف این هفته به مازندران می رسد
باران و برف این هفته به مازندران می رسد
محمودآبادآنلاین:هواشناسی مازندران روز ‌شنبه با انتشار جدول پیش‌بینی هفتگی و پنج روزه خود از ورود سامانه بارشی سرد از اواسط امشب به این استان و کاهش محسوس دما و بارش برف و باران خبر داد.

در این اطلاعیه عنوان شده است که این سامانه جدید بارشی که از اواسط امشب وارد مازندران می شود و به طور متناوب تا روز چهارشنبه هفته جاری نیز فعال خواهد بود ابتدا مناطق غربی را تحت تاثیر قرار خواهد داد و سپس تمام مناطق استان را فرا می گیرد.

هواشناسی مازندران پیش بینی کرد که این سامانه ناپایدار جوی علاوه بر بارش باران در مناطق جلگه ای و بارش برف در ارتفاعات و مناطق کوهستانی،  با کاهش محسوس دمای هوا و وزش باد نسبتاً شدید نیز همراه است.

جدول پیش بینی روزانه هواشناسی مازندران هم نشان می دهد که شرایط جوی استان در نخستین روز از هفته جاری صاف تا نیمه ابری خواهد بود و  از اواسط شب به تدریج با افزایش ابر ، وزش باد و در ارتفاعات غربی با بارش پراکنده باران و برف همراه می شود. این  وضعیت اگر چه در روز یکشنبه با  افزایش نسبی دما آرام می گیرد ولی از اواخر شب بتدریج هوای استان تمام ابری می شود که با وزش باد و بارش پراکنده باران همراه خواهد شد.

هواشناسی مازندران شرایط جوی استان را برای روز دو‏شنبه ابری همراه با بارش باران، کاهش دما، وزش باد نسبتاً شدید و در ارتفاعات مه آلود با بارش باران و برف پیش بینی و اعلام کرد که بتدریج از اواخر دوشن به شب از شدت ناپایداری‌ها کاسته می‌شود.

هوای مازندران در روز سه‌شنبه صاف تا قسمتی ابری همراه با افزایش دما پیش‌بینی شده است ، اما با فعال شدن دوباره سامانه بارشی، شرایط جوی مازندران در روز چهارشنبه ابری همراه با کاهش دما و بتدریج با بارش باران و وزش باد نسبتا شدید همراه می شود. در ارتفاعات نیز وضعیت جوی مه آلود با بارش باران و برف همراه خواهد شد.

هواشناسی مازندران پیش‌بینی کرد که با خارج شدن سامانه سرد بارشی، هوای مازندران در روزهای پنجشنبه و جمعه صاف تا نیمه ابری همراه با افزایش دما خواهد بود.

جدول داده‌های آماری هواشناسی مازندران نشان می‌دهد که دشت ناز با ۱۶ و بلده با ۷.۲ درجه سانتی گراد بالای صفر به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین شهرهای مازندران در طی ۲۴ ساعت گذشته بودند.

شرایط جوی ساری مرکز مازندران امروز صاف تا نیمه ابری پیش‌بینی شده است و دمای هوای این شهر امروز در گرمترین ساعت به ۱۵ درجه سانتی گراد بالای صفر می‌رسد که این میزان در مقایسه با روز گذشته تفاوتی نخواهد داشت.

جدول پیش‌بینی دریایی هواشناسی مازندران نشان می‌دهد که دریای خزر طی امروز و فردا با موج و باد متوسط همراه است.

  • نویسنده : شقایق نائیجیان
  • منبع خبر : ایرنا