اتمام حجت استاندار با شهرداری‌ها برای حل معضل زباله در مازندران
اتمام حجت استاندار با شهرداری‌ها برای حل معضل زباله در مازندران
محمودآبادآنلاین: استاندار مازندران با اشاره به وجود زباله در سطح برخی از نقاط شهری استان تاکید کرد که چهره شهرهای مازندران باید هر چه زودتر از زباله پاک شود.

سیدمحمود حسینی‌پور روز جمعه در آیین تحویل ۱۵ خودرو حمل زباله به دهیاران مازندران در ساری افزود: برای پاک کردن زباله از چهره مازندران مهلت زیادی ندارید و باید هر چه زودتر نسبت به رفع این مشکلات برنامه ریزی و اقدام کنید.
وی ادامه داد: همه ما باید برابر سلامت جامعه حساس باشیم و با ایجاد ظرفیت های مختلف بتوانیم با کمک مردم، جامعه و محیط زیست استان خودمان را از زباله پاک کنیم.
مقام عالی دولت در مازندران گفت : حفاظت از محیط شهرها وظیفه شهرداران است و این مجموعه ها در خط مقدم این کار قرار دارند.
وی تصریح کرد: اگر در این استان بخواهیم متفاوت با مابقی استان ها عمل کنیم مهم‌ترین و موثری اقدام در این زمینه جمع آوری زباله ها است.
مقام عالی دولت در مازندران ادامه داد: وجود زباله در معابر برخی شهرهای مازندران این سوال را ایجاد می کند که چطور می توان آن شهر را به عنوان مقصد سفر هموطنان معرفی کنیم.
وی از شهرداران خواست تا در این زمینه وقت بیشتری بگذارند و گفت : شهرداران شیوه های مختلف را در زمینه جمع آوری زباله بکار ببندند تا کسی بخاطر منظر نازیبا ناشی از وجود زباله خرده نگیرد
حسینی پور با بیان این که، مسولیت اول مدیریت زباله ها با شهرداران است و گفت: در برخی شهرها مناطقی برای مدیریت زباله وجود ندارد یا در فضاها رها سازی می شود که این امر شایسته نیست.

  • نویسنده : شقایق نائیجیان
  • منبع خبر : ایرنا