۲۵ درصد گروه هدف مازندران واکسن کرونا دریافت کردند
۲۵ درصد گروه هدف مازندران واکسن کرونا دریافت کردند
محمودآباد آنلاین/مدیر روابط عمومی علوم پزشکی مازندران گفت: بیش از ٦٤٦ هزار دز واکسن کرونا در استان تزریق شده است که شامل ٢٥ درصد از گروه هدف بالای ١٨ سال استان است.

به گزارش محمودآباد آنلاین ، دکتر سیمین بابایی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه روند تزریق واکسن کرونا در استان شتاب گرفته است افزود: مازندران با ترزریق بیش از ۶۴۶ هزار دز واکسن رتبه نخست واکسیناسیون در کشور را دارد.

وی گفت: تاکنون بیش از ۱۳هزار دز واکسن به فرهنگیان استان تزریق شده و تا چهار روز آینده همه معلمان مازندران واکسنیه می‌شوند.

مدیر روابط عمومی علوم پزشکی مازندران از آغاز واکسیناسیون خبرنگاران استان از امروز خبر داد و افزود: واکسیناسیون بر اساس لیست ارسالی از فرهنگ و ارشاد انجام می‌شود.

بابایی ادامه داد: خبرنگاران صدا و سیما نیز بر اساس لیست ارسالی مرکز صدا و سیمای مازندران واکسینه خواهند شد.

وی با تاکید بر اینکه تا ٨٠ درصد جامعه هدف واکسینه نشوند ایمنی جمعی ایجاد نمی‌شود گفت: باوجود واکسیناسون بالا در استان همچنان تاکید ما بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی است. زیرا هنوز تا ایمنی جمعی فاصله داریم.

مدیر روابط عمومی علوم پزشکی مازندران خاطرنشان کرد: متاسفانه رعایت پروتکل‌ها در مازندران روز به روز کاهش می‌یابد و این مساله خطری بزرگ است که گسترش بیش از پیش بیماری کووید ١٩ را در پی دارد.

وی گفت: با وجود تأکیدها و هشدارهای علوم پزشکی و کادر درمان مبنی بر پر شدن ظرفیت بیمارستان‌های استان، همچنان شاهد عادی‌انگاری مردم نسبت به کرونا هستیم. اگر این بی‌تفاوتی ادامه‌دار شود استان با بحران جدی مواجه خواهد شد.

موج پنجم کرونا در مازندران هر روز بلندتر از قبل می‌شود و علاوه بر عبور تعداد بستری‌شدگان کرونایی این استان از ۳۱۰۰ نفر، آمار مرگ‌های کرونایی هم با فوت ۲۴ نفر طی ۲۴ ساعت گذشته رکورد جدیدی را برای این استان ثبت کرد و مجموع قربانیان کرونا در مازندران طی سال جاری را به ۹۱۵ نفر رساند.

در حال حاضر ۲۰ شهرستان از ۲۲ شهرستان مازندران در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند و فقط رنگ دو شهرستان سیمرغ و گلوگاه نارنجی اعلام شده است. در رنگ‌بندی جدید کرونایی برای برخی شهرستان‌های مازندران رنگ قرمز تیره یا کبود در نظر گرفته شده که وخامت وضعیت این استان را نشان می‌دهد.

تکمیل ظرفیت تخت‌های بیمارستانی مازندران در حالی رقم خورده است که هزاران نفر از مبتلایان به کرونا نیز اکنون در خانه‌های خود و با مشورت پزشکان در حال گذراندن دوره درمان هستند و تعداد مراجعان سرپایی روزانه با علائم کرونا به مراکز درمانی سراسر مازندران نیز از مرز هشت هزار نفر فراتر رفته است.

روند افزایشی تعداد بستری‌شدگان کرونایی مازندران در موج پنجم پس از حدود یک ماه روند کاهشی، از ۳۰ خرداد آغاز شد. موج پنجم کرونا در مازندران مانند سراسر کشور ناشی از شیوع ویروس هندی کرونا یا سویه دلتا است که سرعت سرایت بسیار بیشتری دارد و گروه‌های سنی کودک و نوجوان را نیز درگیر می‌کند.

  • نویسنده : شقایق ناییجیان
  • منبع خبر : ایرنا