آتش نشانی برای مهار حریق در آپارتمان های بلند با چالش روبروست
آتش نشانی برای مهار حریق در آپارتمان های بلند با چالش روبروست
محمودآباد آنلاین / سرپرست آتش‌نشانی محمودآباد مهار حریق در آپارتمان های بلند و فاقد بالابر را مهم‌ترین چالش آتش‌نشانان عنوان کرد.

حسن ذبیح‌پور در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار محمودآباد آنلاین به مناسبت هفتم مهر ماه روز آتش نشانی و ایمنی، گفت: از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۳۰۰ ماموریت داشتیم که از این تعداد ۱۶۰ مورد را حریق، ۳۵ مورد تصادف و ۱۳۰ مورد را امداد و نجات آسانسور و حلقه انگشتری به خود اختصاص دادند که در بحث تلفات جمعا ۳ فوتی و ۶۰ مصدوم این حوادث تلفات داشتند.

وی مهار حریق در آپارتمان های بلند و فاقد بالابر را مهم‌ترین چالش آتش‌نشانان برشمرد و افزود: ایمن نبودن مسکن مهر، بافت قدیمی بازار الغدیر و پوشش دادن یک شهرستان با پرسنل شهری و محدود از دیگر چالش های پیش روی آتش‌نشانی شهرداری محمودآباد است.

سرپرست آتش‌نشانی محمودآباد تصریح کرد: چندین امکانات و تجهیزات را در امسال خریداری کردیم که از آنان می‌توان تهیه تشک نجات، دستگاه شارژ کپسول، ست کامل امداد چاه و خرید لباس حریق را در مسئله لوازم نام برد.

ذبیح‌پور اظهار کرد: در حوزه آموزش، ما در تمامی مدارس کلاس های آموزش ایمنی داشتیم، تیم هدف ما کودک ها و دانش‌آموزان ابتدایی بودند که تاکنون پنج سال است که با آن ها کلاس های ایمنی داریم.

وی در پایان گفت که آتش نشانی شهرداری محمودآباد دارای ۱۷ پرسنل و ۳ خودروی آماده به کار است و همچنین دو دستگاه خودرو نیز در دست خرید می‌باشد.

  • نویسنده : امیرعباس رضاپور
  • منبع خبر : محمودآباد آنلاین