دولت برای کشاورزی مازندران بسته ۲ هزار میلیارد تومانی پیشنهاد داد
دولت برای کشاورزی مازندران بسته ۲ هزار میلیارد تومانی پیشنهاد داد
محمودآباد آنلاین: معاون توسعه و مدیریت منابع وزیر جهاد کشاورزی گفت: وزارت جهاد کشاورزی بنا دارد حدود ۲ هزار میلیارد تومان بسته حمایتی مازاد بر مصوبات بودجه‌ای که در مجلس تصویب می‌شود ، به کشاورزی مازندران اختصاص دهد.

علی اکبر متکان روز پنجشنبه در مراسم افتتاح همزمان ۵۹ پروژه حوزه کشاورزی مازندران که به صورت متمرکز انجام شد، افزود : سیاست دولت و وزارت جهاد کشاورزی حضور سرمایه گذاران بخش خصوصی و غیر دولتی شدن توسعه اقتصاد کشاورزی است که این برنامه را به طور جد دنبال می کنیم.

وی نقش دولت را برای توسعه کشاورزی حمایتی توصیف کرد و ادامه داد : به همین منظور اغلب پروزه های افتتاحی امروز در مازندران مربوط به بخش خصوصی است که در استان های دیگر نیز به چنین شکل خواهد بود.

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت : دولت برای توسعه کشاورزی استان مازندران پروزه های بزرگی را در نظر دارد که در این میان ساماندهی اراضی در حوزه زهکشی در اولویت است.

وی هدف از اجرای طرح زهکشی اراضی کشاورزی مازندران را ایجاد بستر برای کشت دوم و سوم سالانه در این اراضی اعلام کرد.

متکان توضیح داد : در حال حاضر قرارداد زهکشی اراضی کشاورزی مازندران با قرارگاه خاتم الانبیا (ص) و نیروهای مسلح بسته و مقرر شده است از سال آینده وارد فاز اجرایی شود.

وی  افزود : در مرحله نخست نیز این پروژه در اراضی مرکزی ، دلتای رودخانه هراز و شرق مازندران در وسعت ۱۵۰ هزار هکتار اجرایی خواهد شد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی پروژه ساماندهی اراضی شیب دار و همچنین آبیاری نوین را نیز از دیگر برنامه های دولت برای توسعه کشاورزی مازندران عنوان کرد و گفت : در حال تنظیم سند آن برای دریافت مصوبه در سفر استانی رییس جمهوری به مازندران در آینده نزدیک هستیم.

  • نویسنده : شقایق نائیجیان
  • منبع خبر : ایرنا