استفاده بهینه از دارایی ها و مستغلات موجود برای رفع مشکلات
استفاده بهینه از دارایی ها و مستغلات موجود برای رفع مشکلات
محمودآباد آنلاین / نشست مشترک انجمن اولیا و مربیان مرکزی شهرستان محمودآباد، صبح امروز با حضور فرزانه نماینده مردم شهرستان های محمودآباد و نور در مجلس شورای اسلامی، نصری مدیر آموزش و پرورش محمودآباد و اعضای انجمن اولیای مرکزی در سالن کنفرانس اداره آموزش و پرورش برگزار شد.

ولی‌الله فرزانه در این نشست تاکید کرد: چارچوب‌دار بودن نشست ها، طرح صورت مسئله و مشکلات و پیگیر بودن موارد مطروحه، اگر بصورت صحیح به مرحله اجرا برسد، یقینا بازخورد خوبی در بالابردن سطح کیفیت خدمات مدارس خواهد داشت.

وی افزود: همچنین می‌توان با استفاده بهینه از دارایی ها و مستغلات موجود که در اختیار آموزش وپرورش می باشد، بسیاری از مشکلات مالی و پشتیبانی را مرتفع ساخت.

فرزانه با بیان اینکه انجمن اولیا و مربیان برای رفع مشکلات مدارس تشکیل شده است، یکی از شرایط اعضای انجمن را باانگیزه بودن و آشنا بودن با مسائل تربیتی دانست.

وی با اشاره به ارتباط انجمن اولیا با دو مکان مقدس خانه و مدرسه تاکید کرد: برای گسترش این خانه‌های مقدس انجمنی را تشکیل دادیم که همه این افراد به آنچه که باید به آن عمل کنند آگاه هستند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی اذعان داشت: اگر انجمن اولیا ذهن طراح داشته باشد می‌تواند با ارائه راه کارهای مناسب برای مدرسه درآمد ثابتی ایجاد کند.

مدیر آموزش و پرورش محمودآباد در ادامه بیان کرد: شهرستان محمودآباد در سال جاری علی‌رغم وجود ویروس منحوس کرونا نتیجه بسیار خوبی در کنکور سراسری داشته است.

وی افزود: دانش‌آموزان ما با کسب ۳۵ قبولی در رشته فنی حرفه‌ای روزانه و ۶ قبولی در رشته داروسازی و پزشکی توانستند موفقیت بزرگی را هم برای خود و هم برای شهر خود با ارمغان بیاورند.

مرتضی نصری با اشاره تعطیلی کلاس های حضوری به دلیل وجود ویروس کرونا و تشکیل کلاس های آموزشی به صورت مجازی تصریح کرد: ۶۰۰ دانش‌آموز در ابتدا امکانات لازم را برای حضور در کلاس مجازی نداشتند که با کمک خیرین ۳۰۰ تبلت تهیه و به آنها اهدا کردیم اما همچنان ۳۰۰ دانش آموز از امکانات لازم برای تحصیل در بستر فضای مجازی محروم‌اند.

نصری در پایان عنوان کرد: خانه و مدرسه ارکان اصلی نهاد تعلیم و تربیت اسن و ما در این راستا نیاز به یک پل ارتباطی با خانواده ها داریم تا بتوانیم در بستر تعامل، همدلی و وحدت در ایام کرونا پوشش آموزشی خوبی را داشته باشیم.

لازم به ذکر است که پایین بودن توان مالی خانواده ها در کمک به مدارس، کمبود معلم و نیروهای خدمات مدارس، عدم وجود مدرسه تیزهوشان در شهرستان و دشواری حضور دانش آموزان در شهرستان های همجوار، وهمچنین مساعدت بیشتر به خانواده های کم درآمد در راستای استفاده از امکانات فضای مجازی در مدل آموزشی ایام کرونایی، بارزترین مواردی بود که در این جلسه عنوان گردید.

همچنین ظهر امروز، از هنرستان فنی و حرفه ای کلانتری محمودآباد در راستای آشنایی با مشکلات این مجموعه آموزشی بازدیدی به عمل آمد. 

  • نویسنده : امیرعباس رضاپور
  • منبع خبر : محمودآباد آنلاین