تاسیس منطقه گردشگری در بونده
تاسیس منطقه گردشگری در بونده
دهیار روستای بونده از توابع بخش مرکزی شهرستان محمودآباد از لایروبی ۵۰ هکتار از آب‌بندان روستا جهت ایجاد منطقه گردشگری و توریستی و پارک آبی خبر داد و خواستار همکاری کلیه نهادها و ادارات مربوطه در این امر شد.

جابر علیزاده در در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار محمودآباد آنلاین بیان کرد: با هماهنگی مدیر کل میراث فرهنگی و گردشگری استان مازندران و پیگیری های فرماندار مجوز ایجاد منطقه توریستی و گردشگری را در آب‌بندان روستا گرفتیم که عملیات لایروبی آن انجام شده و به امید خدا و همکاری دستگاه های مربوطه هرچه زود تر تاسیس این منطقه را به پایان خواهیم رساند.

وی تصریح کرد: اجرای طرح هادی و پروژه جدول کشی به طول ۵۰۰ متر و آسفالت سازی طی دو فاز ، ایجاد پیاده رو به طول ۵۰۰ متر ، اجرای طرح سیم به کابل خودنگهدار که باعث رفع کمبود ولتاژ برق شده است ، لایروبی رودخانه داخل روستا و آزادسازی حریم رودخانه به طول یک کیلومتر ، لایروبی زهکش اصلی رودخانه و اراضی کشاورزی روستا و نهر اول روستا ، تعریض دو طرف جاده اصلی ورودی روستا به طول ۵۰۰ متر ، نصب چراغ عابر برای تیربرق هایی که بدون چراغ عابر روشنایی بوده است ، تجهیز سالن کشتی پوریای ولی به همت شورای اسلامی ، هیئت کشتی و پایگاه بسیج روستا و کمک ویژه نماینده مجلس ، احداث زینبیه روستا و افتتاح آن با کمک های مردمی و تعویض سلیس تصفیه خانه آب شرب مجتمع آبرسانی با کمک اداره آب و فاضلاب از جمله اقدامات انجام شده طی سه سال گذشته تا کنون توسط دهیاری و شورای اسلامی روستای بونده بوده است.

وی افزود: همچنین دیوار کشی نهرآب داخل روستا به طول ۳۰۰ متر انجام و قرداد اجرای دیوار کشی رودخانه بالامحل بسته شده که تا چند روز آینده عملیاتی می‌شود.

علیزاده از ایجاد پارک چنگلی در روستای بونده خبر داد و گفت: پاک سازی و تسطیح جاده جنگلی برای ایجاد بوستان روستایی انجام شده و پیگیر مجوز جهت ایجاد بوستان و پارک جنگلی هستیم.

دهیار بونده ادامه داد: برای رفع خرابی پست‌های مخابرات و تلفن در سطح روستا هماهنگی های لازم انجام شده و طی روزهای آتی این مشکل به پایان خواهد رسید.

وی خاطرنشان کرد: عدم همکاری بین ادارات منابع طبیعی و جهاد کشاورزی جهت اجرای طرح تداخلات روستا که بعد از بیش از صد سال سکونت اهالی دارای سند مسکونی پروانه ساختمانی، بعضی از نقاط روستا وارد اراضی ملی گردیده است، از پر دغدغه ترین مسئله روستا می باشد.

علیزاده کمبود آب شرب و کیفیت بسیار پایین آب شرب موجود را معضلی اساسی برای زندگی برشمرد و افزود: با توجه به کمبود آب و تامین آب شرب روستا از روستای خوردونکلا به بونده ، شرفتی ، شورستاق و برنج‌ده، نیاز مبرم به یک حلقه چاه آب شرب در مجتمع آبرسانی روستای بونده داریم تا این روستاها مشکل آب نداشته باشند.

او با تاکید بر فرهنگ سازی جهت نریختن زباله در محیط عمومی مخصوصا جنگل ها اظهار کرد: مسافران زیادی برای استراحت و یا تفریح و گردش به جنگل بونده مراجعه می‌کنند و زباله ها را به راحتی در فضای جنگل رها می‌کنند که باید در این رابطه تصمیمی جدی اتخاذ شود.

جابر علیزاده در پایان تاکید داشت: نداشتن روشنایی مسیر روستای تجکنار به بونده به معضلی تبدیل شده که خسارات زیادی را همواره در پی دارد.

به گزارش خبرنگار ما جابر علیزاده دانشجوی کارشناسی ارشد MBA و سه سال است که سرپرستی دهیاری روستای بونده از توابع دهستان اهلمرستاق شمالی بخش مرکزی شهرستان محمودآباد را به عهده دارد. 

  • نویسنده : امیرعباس رضاپور
  • منبع خبر : محمودآباد آنلاین