۶ ماهه نخست امسال ۸۷ هزار مورد فرار مالیاتی در مازندران شناسایی شد
۶ ماهه نخست امسال ۸۷ هزار مورد فرار مالیاتی در مازندران شناسایی شد
محمودآبادآنلاین: مدیرکل امور مالیاتی مازندران گفت: در ۶ ماهه نخست امسال ۸۷ هزار مورد فرار مالیاتی در قالب اشخاص حقیقی و حقوقی در استان مازندران شناسایی شد.

محسن اسلامی ورکی افزود : ۱۰۰ درصد این مودیان جدید شناسایی شده با پر کردن اظهارنامه مالیاتی به چرخه وصول مالیات وارد شدند.

وی مهم‌ترین عامل در شناسایی فرار مالیاتی را بررسی الکترونیکی و هوشمند درآمد و دخل و خرج واحدهای صنفی و تولیدی استان معرفی کرد و توضیح داد : در حالی که اواخر اسفند سال گذشته تعداد مودیان مالیاتی استان ۱۹۴ هزار و ۱۲۵ نفر بود، در ۶ ماهه اول امسال با بستن راه فرار مالیاتی، آمار مودیان مالیاتی استان به ۲۸۱ هزار و ۱۲۵ نفر افزایش یافت.

مدیرکل امور مالیاتی مازندران بیشترین فرار مالیاتی را مربوط به واحدهای صنفی دانست و گفت که شناسایی مودیان جدید و مقابله با فرار مالیاتی فشار اقتصادی را از دوش صنعتگران برخواهد داشت.

وی با اعلام این که شناسایی متصدیان واحدهای صنفی و اشخاص حقوقی که تاکنون در استان اقدام به پرداخت مالیات نمی‌کردند در آینده هم با قدرت ادامه خواهد داشت ، افزود : طبق برنامه‌ریزی‌ها قرار است تا پایان امسال، هزاران مودی جدید که تاکنون نسبت به پرداخت مالیات اقدام نمی کردند برای مقابله با فرار مالیاتی در استان شناسایی شوند که به تبع آن با افزایش درآمدهای دولت، زمینه رونق کسب و کار و توسعه زیرساخت‌ها در مازندران شتاب خواهد گرفت.

اسلامی ورکی تصریح کرد : در ۶ ماهه نخست امسال ۲۸ هزار و ۳۲۵ میلیارد ریال درآمد مالیاتی در استان وصول شد که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۴۴ درصد افزایش را نشان می دهد.

مدیرکل امور مالیاتی مازندران با بیان این که ۱۰ هزار و ۵۵۷ میلیارد ریال از مجموع مالیات وصول شده در ۶ ماهه گذشته مربوط به وصول مالیات از محل ارزش افزوده بوده است ، گفت : همچنین در این مدت ۱۷ هزار و ۷۶۸ میلیارد ریال مالیات مستقیم در استان دریافت شد.

  • نویسنده : شقایق نائیجیان
  • منبع خبر : ایرنا