۵۹ درصد محمودآبادها تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند
۵۹ درصد محمودآبادها تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند
به گزارش محمودآباد آنلاین: نصیری رئیس سازمان تامین اجتماعی محمودآباد بیان کرد: ۵۹ درصد مردم شهرستان محمودآباد، از همه اقشار و شهر و روستاها ، تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند و کلیه خدمات این سازمان ارائه میگردد.

محمدعلی نصیری  رئیس سازمان تامین اجتماعی شهرستان محمودآباد در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار محمودآباد آنلاین گفت: سازمان تأمین اجتماعی ، یک سازمان بیمه‌گر اجتماعی عمومی و غیردولتی است که وظیفه پوشش اجباری بیمه کارگران و حقوق‌بگیران و پوشش اختیاری نهادها و مشاغل آزاد را برعهده دارد.

او این سازمان را قدیمی‌ترین و بزرگترین سازمان تأمین اجتماعی و درمانی غیردولتی در کشور و متعلق به بیمه‌شدگان برشمرد و افزود: تعهدات این سازمان برابر استانداردهای تعیین شده به وسیله سازمان بین‌المللی کار و سازمان بین‌المللی تأمین اجتماعی تنظیم شده‌است.

وی تصریح کرد: مهم‌ترین تعهدات و خدمات این سازمان، مستمری بازنشستگی، مستمری از کار افتادگی و مستمری بازماندگان به صورت بلند مدت و مقرری بیمه بیکاری، غرامت دستمزد ایام بیماری، غرامت دستمزد ایام بارداری، پرداخت هزینه وسایل کمک پزشکی، کمک هزینه ازدواج و کمک هزینه کفن و دفن به صورت کوتاه مدت هستند و تا به حال در این حوزه ها هیچ مشکلی نداشتیم.

نصیری در ادامه عنوان داشت: ۱۹۲۵۱ بیمه شده اصلی در محمودآباد داریم که این تعداد با در نظر گرفتن افراد خانوار تحت تکفل به ۵۲۱۱۱ نفر می‌رسد.

مدیر تامین اجتماعی محمودآباد اضافه کرد: ۳۷۶۷ نفر مستمری بگیر و ۲۵۰ نفر مقرری بگیر تامین اجتماعی شعبه محمودآباد هستند و همچنین ۴۸۴۶ کارگاه فعال و غیرفعال زیر نظر این شعبه داریم.

او با بیان اینکه ۹۰ درصد بودجه ما از طریق دریافت حق بیمه است اظهار داشت: ۷۴۹ نفر از ابتدای شیوع ویروس کرونا در اواخر بهمن ماه سال ۱۳۹۸ تا پایان خرداد ماه امسال مقرری بیکاری دریافت کردند.

این مسئول در پاسخ به خبرنگار ما گفت: در ایام کرونا تمام مقرری‌ها پرداخت شد و ۲۵۰ نفر فعلا مقرری بیمه بیکاری دریافت می‌کنند.

نصیری در خاتمه ذکر کرد: ۸۰ درصد خدمات از سوی تامین اجتماعی انجام می شود و همچنین ۱۷۰۰۰ نفر شامل معافیت پرداخت بیمه هستند.

  • نویسنده : امیرعباس رضاپور
  • منبع خبر : محمودآباد آنلاین