۵۶ فقره مجوز احداث گلخانه کوچک مقیاس در محمودآباد صادر شد
۵۶ فقره مجوز احداث گلخانه کوچک مقیاس در محمودآباد صادر شد
مدیر جهاد کشاورزی محمودآباد گفت: با هدف کاهش بیکاری و تولید محصول سالم ۵۶ فقره مجوز احداث گلخانه کوچک مقیاس از طریق پنجره واحد در این شهرستان صادر شد.

محمد هادی زاده بیان کرد: نیاز به سرمایه گذاری با حجم اندک و اعطای تسهیلات کم بهره در احداث گلخانه کوچک مقیاس می تواند در زمینه اشتغالزایی روستائیان سهم به سزایی داشته باشد.

 

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان محمودآباد افزود: در قالب اجرای گسترش تولید و اشتغالزایی و در سال مزین به تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها و با هدف کاهش بیکاری و نیز تولید محصول سالم، از اول امسال تاکنون ۵۶ فقره مجوز احداث گلخانه‌های کوچک مقیاس به مساحت ۱۲ هزار و ۶۰چ مترمربع از طریق پنجره واحد جهاد کشاورزی این شهرستان صادر شد.

 

هادی زاده اظهار کرد: گلخانه های کوچک مقیاس، ضمن اصلاح الگوی کشت، فرصتی مناسب برای اشتغالزایی روستاها و زمینه خوبی برای تولید محصولات زراعی مختلف است.

 

وی تصریح کرد: باتوجه به صدور ابلاغ دستورالعمل ساماندهی و صدور مجوز گلخانه‌های کوچک‌ مقیاس، واحدهای گلخانه‌ای با مساحت کمتر از ۳۰۰ مترمربع در داخل محدوده یا بافت روستا اجازه تأسیس و فعالیت دریافت می کنند.

 

به گفته هادی زاده با توجه به مزایای احداث گلخانه های کوچک مقیاس، تقاضا برای راه اندازی چنین گلخانه هایی در این شهرستان افزایش یافته و با استقبال خوبی مواجه شده است.

 

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان محمودآباد گفت: برای صدور مجوز پروانه تاسیس گلخانه کوچک مقیاس باید امکان احداث در حوزه منطقه سکونت متقاضیان مقدور و متقاضی به آب و گاز نیز دسترسی داشته باشد.

 

او افزود: این نهاد با هدف عملیاتی کردن سیاست های وزارت متبوع مبنی بر توسعه احداث گلخانه های کوچک مقیاس، افزایش سطح زیر کشت و تولید محصولات سالم سبزی و صیفی در تمام فصول، این طرح را اجرا کرده است.

  • نویسنده : امیرعباس رضاپور
  • منبع خبر : روابط عمومی جهاد کشاورزی شهرستان محمودآباد