شناسایی ۷۴ مورد تغییر کاربری غیرمجاز در محمودآباد
شناسایی ۷۴ مورد تغییر کاربری غیرمجاز در محمودآباد
محمودآباد آنلاین : مدیر جهاد کشاورزی محمودآباد گفت: از اول امسال تاکنون 74 مورد تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی کشاورزی این شهرستان شناسایی شد.

به گزارش محمودآباد آنلاین به نقل از روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان محمودآباد، محمد هادی‌زاده گفت: از اول امسال تاکنون ۷۴ مورد تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی کشاورزی این شهرستان شناسایی شد که همه آنها مشمول اجرای تبصره یک قانون شد و ماموران گشت ۱۳۱ به محل مراجعه، و دستور توقف عملیات دادند.

به گفته هادی‌زاده تعداد ۲۹ مورد از سنوات گذشته و تعداد ۷۴ مورد از اول امسال تاکنون جمعاً تعداد ۱۰۳ مورد کاربری غیرمجاز مشمول اجرای تبصره (۲) شدند و دیوارکشی‌ها و فنس‌های نصب شده در اراضی کشاورزی تخریب شد.

مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان محمودآباد ادامه داد: سه مورد بنای کامل در اراضی کشاورزی نیز با اخذ رای از احکام قطعی قلع و قمع با هماهنگی شعب اجرای احکام قضایی این شهرستان اجرا گردید.

وی اظهار داشت: از زمان تصویب و اصلاح قانون حفظ کاربری اراضی کشاورزی، هرگونه ساخت و ساز در اراضی کشاورزی بدون مجوز، تغییرکاربری غیرمجاز تلقی می‌شود و امور اراضی موظف به برخورد با آن است.

این مقام مسوول درخصوص زمین‌های کشاورزی رها شده نیز گفت: اگر مالکی زمین کشاورزی را به عمد کشت نکند، ما موظف هستیم به مالک اخطار دهیم که زمین را کشت کند و اگر زمین کشاورزی بدون دلیل موجه به مدت پنج سال، کشت نشود، قابلیت مصادره، مزایده و انتقال به افراد اهل را دارد.

در پایان هادی‌زاده ، زمین را سرمایه‌ای برای نسل‌های آینده دانست و تاکید کرد: زمین بستر غذا، کشاورزی و زیست انسانی است و از این رو باید از آن حفاظت کرد.

  • نویسنده : محمد حسین نعمت پور
  • منبع خبر : محمودآباد آنلاین