کیانا دانش آموز نخبه محمودآبادی چهار کتاب و یک فیلم نامه نوشت
کیانا دانش آموز نخبه محمودآبادی چهار کتاب و یک فیلم نامه نوشت
محمودآباد آنلاین: کیانا بازیار دانش آموز محمودآبادی که همزمان با دوران تحصیل خود اقدام به ترجمه چهار کتاب و نگارش فیلمنامه سریال آجان از شبکه طبرستان را برعهده داشته است.

کیانا بازیار، دانش آموز محمودآبادی در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار محمودآباد آنلاین گفت: قبل از ورود به عرصه نویسندگان، در انجمن مجازی رمان های عاشقانه به مدیریت علی غلامی، نویسنده سطح الف که بالاترین درجه را در بین دیگر نویسندگان داشت، فعالیت خود را  آغاز کرده و تا سال ۹۸ به عنوان نویسنده آفلاین به فعالیت خود ادامه دادم.

وی یکی از مهمترین راه های شروع نویسندگی خود را، خرده ترجمه کتاب هایی از نویسندگان انگلیسی دانست و افزود: برای قبولی در کنکور منحصرا زبان ۱۴۰۰ برنامه هایی در نظر گرفتم که ترجمه یکی از راه های تقویت این درس در کنکور بود و آن را به صورت فرینلس در خانه انجام می‌دادم.

وی انگیزه خود را تنها خوشحالی و لبخند پدر و مادرش عنوان کرد و گفت: خدا را شاکرم که پدر و مادری مهربان و فداکار نصیبم کرده که برای پیشرفت من تمامی امکانات را فراهم می‌کنند.

کیانا بازیار بیان داشت: از بین تمامی ترجمه هایی که ارائه دادم، کتابی با عنوان رویا به نویسندگی زیگموند فروید از روانشناسان قدر، نظر بنده را جلب کرد و پس از تحقیق متوجه شده ام که این کتاب در بین مردم خارج از کشور ما پر مخاطب است.

بازیار با اشاره به ترجمه سه کتاب ذکر کرد: علاوه بر کتاب رویا، کتاب های ذن از لئوبابوتا و فلسفه کلاسیک از کریستوفر شیلدز را ترجمه کرده ام که به ترتیب در انتشارات آقایی، زرین اندیشمند و پارس آوید در حال چاپ و در بهار و تابستان ۱۴۰۰ به دست مخاطبان خواهد رسید.

این دانش آموز ادامه داد: مفهوم کتاب لئوبابوتا با عنوان عادت های ذن به ما می آموزد که چگونه ضعف را از خود دور سازیم و فلسفه کلاسیک از دسته کتاب های فلسفی است که فلسفه را به طور روان توضیح داده و بسیار قابل فهم است.

او اظهار داشت: توانایی نوشتن را از پایه چهارم دبستان در خود حس کردم و از آن پس، نوشته های خود را گسترش دادم تا با نگارش سریال و کتابی به تالیف خودم با عنوان والامقام ( از دسته داستان های فارسی قرن ۱۴) به اوج رساندم.

بازیار تصریح کرد: از شهریورماه ۱۳۹۹ با مشارکت آقای حجت اکبرزاده ، فیلمنامه سریالی طنز و کوتاه با عنوان (آجان) به گویش شیرین و زیبای مازندرانی را به نگارش رساندیم که فیلمبرداری آن از هشتم اسفند ماه کلید خورده است و این سریال به کارگردانی بهنام بنام در بهار ۱۴۰۰ از شبکه طبرستان میهمان خانه‌ های مخاطبان عزیز می‌شود و این کار از جمله کارهای سفارشی بود که توسط صدا و سیمای مرکز مازندران از ما درخواست شد.

وی گفت: در حال حاضر مجوز چاپ کتاب رویا از وزارت فرهنگ و ارشاد صادر شده است و تنها مجوز چهار کتاب دیگر مانده است که به زودی صادر می شود و هم اکنون در حال ترجمه کتابی دیگر با عنوان میراث افلاطون هستم.

لازم به ذکر است که کیانا بازیار، دانش آموز پایه دوازدهم رشته انسانی دبیرستان شاهد بصیرت شهرستان محمودآباد است.

  • نویسنده : سارا اسماعیلی
  • منبع خبر : محمودآباد آنلاین