کلوده در آستانه بخش شدن است / مدیران پروژه های راکد را پیگیری و احیاء نمایند
کلوده در آستانه بخش شدن است / مدیران پروژه های راکد را پیگیری و احیاء نمایند
محمودآباد آنلاین : ولی الله فرزانه نماینده مردم محمودآباد و نور در مجلس شورای اسلامی : حذف بریدگی کلوده متناسب با جغرافیا و اقلیم زیستی مردم منطقه که غالباً کشاورز هستند نیست و نباید به علت نبود دوربرگردان مردم محمودآباد ناخواسته به آمل هدایت شوند.

دیدار مردمی ولی الله فرزانه نماینده مردم شهرستانهای نور و محمودآباد در مجلس شورای اسلامی با اهالی روستای کلوده شامگاه امروز دوشنبه ۱۴ مهر با حضور علیرضا شریعت فرماندار محمودآباد و معاونین وی و بخشدار مرکزی محمودآباد و مدیران ادارات و دستگاههای اجرایی در محل حسینیه این روستا برگزار شد.

این دیدار به منظور رسیدگی به مشکلات عمومی و فردی اهالی روستای کلوده به همت دفتر ارتباط مردمی نماینده مجلس شورای اسلامی برگزار شد و ولی الله فرزانه طی سخنانی در این مراسم ضمن قدردانی از اهتمام فرماندار و مدیران ادارات و دهیار و شورای روستا در برگزاری این دیدار گفت: دشمن در گذشته به شکل پنهان و مخفی و جنگ را با دست دیگران و همسایگان بر ما تحمیل می کرد و لحظه ای از کینه ورزی و دشمنی بر علیه ما کوتاه نیامد و وقتی با شکست روبرو شد خودش به میدان آمد.

وی گفت: امروز دشمن وضعیتی را به نظام تحمیل کرده که می خواهد مردم را به نظام بدبین  و از اسلام جدا کند و تحریم های ظالمانه بر علیه کشورمان با همین هدف تحمیل شده و این وظیفه مدیران است بر خلاف روبکرد دشمن با خدمتی صادقانه و خالصانه به مردم عمل کنند تا به یاران نظام اضافه کنند.

عضو کمیسیون برنامه ریزی مجلس شورای اسلامی گره گشایی از مشکلات مردم و تلاش برای خدمت و فراهم سازی رفاه مردم را مهمترین راه پایداری و همراهی مردم با نظام عنوان کرد و افزود: مدیران هوای نفس را از خود دور کنند و با تکریم ارباب رجوع و انگیزه بخشی به مراجعه کنندگان مردم را با نظام و انقلاب همراه کنند.

فرزانه ضمن انتقاد از انسداد دوربرگردان کلوده این تصمیم را مغایر با جغرافیا  و اقلیم سرزمینی مردم منطقه ندانست و تصریح کرد: با توجه به اینکه قالب افراد منطقه کشاورز هستند در حال حاضر با چالش زیادی برای دور زدن مواجه هستند و دور زدن در ابتدای آمل و هدایت ناخواسته مردم محمودآباد به آمل آثار اقتصادی و اجتماعی ناخوشایندی به شهرستان تحمیل کرده است.

وی تاکید کرد : مردم شهرستان محمودآباد باید در جغرافیای تقسیمات کشوری همین شهرستان سهولت تردد داشته و با توجه به شرایط اقتصادی حاکم بر جامعه زیبنده نیست برای احداث یک دوربرگردان دو بار هزینه شود.

نماینده مردم شهرستانهای محمودآباد و نور در خانه ملّت با اشاره به پیگیری های بعمل آمده در خصوص رفع مشکل زباله گفت: در سند ملّی آمایش زمینی مازندران که در دوران مسئولیت این حقیر در معاونت برنامه ریزی استانداری مازندران ۹ منطقه در استان برای احداث کارخانه زباله سوز و کمپوست پیش بینی شده و این سند مطالعه چاپ شده و آماده است ولی متاسفانه علیرغم آمایش وضعیت گذشته و فعلی و آینده در سند فوق ، مجدداً سازمان برنامه و بودجه استان از طریق دانشگاه مازندران با صرف ۳۵۰ میلیون تومان هزینه اقدام به پژوهش و مطالعه مجدد کرده است که در شرایط اقتصادی فعلی اصلاً به صلاح نیست.

عضو مجمع نمایندگان مازندران همچنین از پیگیری لازم جهت تبدیل کلوده به بخش خبر داد و گفت: رایزنی لازم برای تبدیل ۲۶ روستای اهلمرستاق جنوبی به مرکزیت کلوده جهت تبدیل به بخش با جمعیت ۱۶ هزار نفر صورت گرفته است و تبدیل این منطقه به بخش می تواند کمک شایانی به توسعه و آبادانی این روستاها نماید.

وی در خاتمه با اشاره به پیگیری های بعمل آمده از سوی معاون توانیر وزارت نیرو در خصوص احداث پست برق۲۰/۶۳ در روستای گلیرد که با معارض اجتماعی مواجه شده است گفت: اعتبار پروژه فوق در صورت عدم سازش با معارضین تخصیص نخواهد یافت و این درحالی است که احداث این پست برق در حل مشکل برق شهرک صنعتی شهدای محمودآباد و روستاهای اطراف کمک شایانی خواهد نمود.

 

 

 

  • نویسنده : محمد محتاطی
  • منبع خبر : محمودآباد آنلاین