کلنگ احداث مرکز سلامت روستایی عشق‌آباد به زمین زده شد
کلنگ احداث مرکز سلامت روستایی عشق‌آباد به زمین زده شد
محمودآباد آنلاین: آئین کلنگ‌زنی مرکز خدمات جامع سلامت روستای عشق‌آباد از توابع بخش مرکزی شهرستان محمودآباد، با حضور حجت الاسلام سید داود موسوی امام جمعه محمودآباد، خسرو طالبی سرپرست فرمانداری، ولی‌الله فرزانه نماینده مردم شهرستان های نور و محمودآباد در مجلس شورای اسلامی، قاسم اویس معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران، بخشدار مرکزی، رئیس شبکه بهداشت و درمان و جمعی از خیرین و اهالی این روستا برگزار شد.

امام جمعه محمودآباد در این آئین ضمن تقدیر و تشکر از کریمی خیری که ساخت این مرکز را بر عهده گرفت، به حدیث گهربار پیامبر اکرم(ص) که سلامتی و امنیت دو نعمت گمنام هستند اشاره کرد و گفت: قطعا خداوند پاداش بزرگی برای کسانی که در جهت برپایی امنیت و سلامتی جامعه گام برمی‌دارند در نظر دارد.

فزانه نماینده مردم محمودآباد و نور در مجلس شورای اسلامی، در ادامه این آئین بیان کرد: دعای خیر مردم قطعا پشت سر این خیر عزیز خواهد بود و آرزوی سلامتی و موفقیت روزافزون برای این خیر عزیز داریم.

وی افزود: ما در برابر خون شهدا مسئولیم و وقتی مسئولی و یا هرکسی خالصانه به مردم خدمت می‌کند قطعا روح شهدا شاد خواهد شد و شهدا ناظر بر اعمال ما هستند.

خسرو طالبی سرپرست فرمانداری محمودآباد نیز در ادامه با اشاره به اقدام ارزشمند خیر بزرگوار جناب کریمی در اهدای زمین این مرکز یادآور شد: قطعا این بنای خیر که منفعتش به عموم مردم خواهد رسید، توفیقی الهی و صدقه جاریه‌ای است برای ایشان که نصیب هر کسی نمی‌شود.

وی در ادامه ضمن تقدیر و تشکر از زحمات همه خیران و تلاشگران و دست اندر کارانی که آغازگر این پروژه خداپسندانه بودند و این مراسم را تدارک دیده‌اند افزود: کشور ما به عنوان ام القرای جهان اسلام در شرایط حساس فعلی و تنگناهای موجود نیاز به اینگونه مشارکت ها و اقدامات خیرخواهانه دارد که هم می‌تواند مردم را هر چه بیشتر دلبسته و وابسته به نظام و انقلاب کند و هم آن امیدواری را که مقام معظم رهبری تاکید فرموده اند را هر چه بیشتر در جامعه محقق سازد.

توان مدیر شبکه بهداشت و درمان محمودآباد هم در این آئین اظهار کرد: این مرکز ۵ هزار نفر جمعیت و ۱۰ روستا را تحت پوشش قرار خواهد داد.

وی تصریح کرد: بنابر توافقات انجام شده قرار بر این شد کا احداث این مجموعه توسط خیرین و تامین نیرو و تجهیزات توسط دانشگاه علوم پزشکی صورت پذیرد.

توان ادامه داد: امیدواریم که بتوانیم این پروژه را هرچه زودتر به بهره‌برداری برسانیم تا مردم منطقه آسان‌تر از خدمات بهداشتی و درمانی بهره مند.

لازم به ذکر است که این مرکز سلامت در مساحتی حدود ۴۰۰ متر مربع زیربنا، در زمینی به مساحت حدود ۱۰۰۰ متر مربع احداث خواهد شد.

همچنین زمین این مرکز توسط آقای کریمی خیر روستا بصورت اهدایی تحویل دانشگاه علوم پزشکی استان مازندران شده است.

  • نویسنده : امیر عباس رضاپور
  • منبع خبر : روابط عمومی فرمانداری شهرستان محمودآباد