کلاهبرداری از ۳۰ شهروند در اینستاگرام
کلاهبرداری از ۳۰ شهروند در اینستاگرام
محمودآباد آنلاین : فردی که در اینستاگرام اقدام به کلاهبرداری از ۳۰ هموطن در سراسر کشور کرده بود، دستگیر شد.

سرهنگ سامع خورشاد رئیس پلیس فتا مازندران گفت: در پی مراجعه چند تن از شهروندان مازندران به مراجع قضائی و انتظامی استان، مبنی بر اینکه شخصی ناشناس با ایجاد اکانتی جعلی و مشابه آن‌ها در اینستاگرام اقدام به کلاهبرداری از آشنایان و دنبال کننده‌ها می‌کرد، موضوع در دستور کار پلیس فتا مازندران قرار گرفت.

او افزود: با ارائه مستندات شکات مشخص شد متهمان با سوء استفاده از اطلاعات شخصی موجود در اکانت آن‌ها و با ارسال پیام‌های جعلی با این مضمون من در بیمارستان بستری هستم نیاز به پول دارم از سایر کاربران تقاضای وجوه می‌کرد.

رئیس پلیس فتا مازندران گفت: با اقدامات تخصصی انجام گرفته توسط تیم کارشناسان این پلیس مشخص شد، متهمان ساکن قزوین بوده که با هماهنگی قضائی، کارآگاهان اداره مبارزه با جرائم سایبری پلیس فتا استان طی عملیاتی پیچیده موفق به شناسایی و دستگیری نامبرده در استان قم شدند.

او با اشاره به اینکه تاکنون بیش از ۳۰ مالباخته در این پرونده وجود دارد و تعداد شکات نیز در حال افزایش است، افزود: متهمان پس از انتقال به پلیس فتا مازندران ضمن پذیرش بزه انتسابی و کلاهبرداری ۲ میلیارد ریالی، پرده از نحوه اقدامات مجرمانه خود برداشت.

  • نویسنده : محمد محتاطی
  • منبع خبر : محمودآباد آنلاین