هنرستان جوار در شهرک صنعتی محمودآباد راه‌اندازی می‌شود
هنرستان جوار در شهرک صنعتی محمودآباد راه‌اندازی می‌شود
محمودآباد آنلاین : معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش مازندران گفت: به منظور استفاده بهینه از پتانسیل کارخانجات و صنایع، در نظر است با راه‌اندازی هنرستان‌های جوار، فرصت واقعی تجربه مهارت‌آموزی در شهرک‌های صنعتی به دانش‌آموزان داده شود که شهرستان محمودآباد در این خصوص اعلام آمادگی کرده است.

به گزارش محمودآباد آنلاین ؛ قاسم دراسرایی در جلسه جلسه شرکای مهارتی و ایجاد هنرستان های جوار که به میزبانی شهرستان محمودآباد در سالن فرمانداری برگزار شد ، اظهار داشت: آموزش و پرورش مازندران یکی از استان‌های پیشرو در هدایت دانش‌آموزان به ادامه تحصیل در هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و توسعه آموزش‌های مهارتی است.

وی افزود: نرخ هدایت تحصیلی در شاخه فنی و حرفه‌ای و کاردانش در پایه دهم در سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ به ۴۸ درصد رسیده است.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش مازندران ادامه داد: در راستای اهداف آموزش در هنرستان‌ها که همان تربیت نیروی کار ماهر است، باید بسترهای لازم جهت توسعه از لحاظ فضا، تامین نیروی انسانی و تجهیزات بویژه در برنامه هفتم پیشرفت فراهم شود که یکی از آن‌ها بهره‌مندی از ظرفیت بخش فضاهای واقعی کار یا همان صنایع و کارخانجات است.

دراسرایی تصریح کرد: به منظور استفاده بهینه از پتانسیل کارخانجات و صنایع، در نظر است با راه‌اندازی هنرستان‌های جوار، فرصت واقعی تجربه مهارت‌آموزی در شهرک‌های صنعتی به دانش‌آموزان داد تا در محیط واقعی کار، مهارت‌ها و شایستگی‌های لازم را بیاموزند.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون شهرک‌های صنعتی ساری، محمودآباد، بابل و یکی از کارخانجات نکا آمادگی خود را جهت راه‌اندازی هنرستان جوار صنعتی اعلام داشتند.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش مازندران در پایان گفت: در نشستی با حضور فرماندار، مسئولین ادارات، صاحبان صنایع و مدیران هنرستان‌های شهرستان محمودآباد، امکان راه‌اندازی هنرستان جوار بررسی شد و دو کارخانه این شهرستان آمادگی کامل خود را جهت ایجاد هنرستان جوار اعلام کردند.

  • نویسنده : بهناز مقدس
  • منبع خبر : پایگاه خبری خط شمال