کرونا ۵ محمودآبادی را به کام مرگ کشاند
کرونا ۵ محمودآبادی را به کام مرگ کشاند
محمودآباد آنلاین : توان مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان محمودآباد گفت: از ابتدای مهر تاکنون ۵ محمودآبادی بر اثر کرونا جان دادند.

عباس توان در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار محمودآباد آنلاین افزود: از ابتدای مهرماه تاکنون ۱۳۱ محمودابادی مبتلا به کرونا در این شهرستان شناسایی شدند که از این تعداد ۸۲ نفر در بیمارستان بستری شدند.

وی ادامه داد :در حال حاضر حدود ۲۰ محمودابادی در بیمارستان بستری هستند که از این تعداد ۴ نفر در بیمارستان شهدا و ۱۶ نفر هم در بیمارستان های شهرهای اطراف بستری هستند

مدیر شبکه بهداشت و درمان محمودآباد با بیان اینکه تعداد فوتی با تزریق واکسن کاهش یافته است گفت: از ابتدای مهر تاکنون ۵ نفر براثر بیماری جان باختند.

وی افزود: محمودآباد جز ۵ شهرستان برتر استان در اجرای طرح واکسیناسیون علیه کرونا است که خوشبختانه با استقبال خوبی در روستاها روبرو شده است.

وی ادامه داد: تاکنون ۱۳۴ هزار و ۷۳ دز  واکسن در شهرستان تزریق شده است که از این تعداد  ۸۲ هزار و ۹۸۶ دز برای نوبت اول و ۵۱ هزار و ۷ دز نیز برای نوبت دوم و ۸۰ دز نیز دز یاداور سوم برای کادر درمان تزریق شده است.

توان گفت:در حال حاضر در مراکز حسینه اعظم ، کلینیک سپاه و مسجد امام رضا در شهر و مراکز جامع سلامت و  بهداشت در روستاها واکسن تزریق می شود.

وی تاکید کرد:با توجه به برودت هوا و سرما دوستی انفلوانزا و کرونا شهروندان حتما پروتکل های بهداشتی را رعایت نمایند و حدالامکان از برپایی دورهمی خودداری کنند.

مدیر  شبکه بهداشت با بیان اینکه واکسیناسیون سبب عادی انگاری مردم شده است توضیح داد: متاسفانه مردم تصور میکنند واکسن ایمنی کامل ایجاد می کند و دیگر نیازی به رعایت پروتکل های بهداشتی نیست در حالیکه واکسن فقط سیستم ایمنی بدن را تقویت  میکند و احتمال ابتلا فرد واکسن زده به کرونا وجود دارد.

وی همچنین به رنگ زرد کرونایی در شهرستان اشاره کرد و گفت: این رنگ بندی نباید سبب عادی انگاری شود زیرا وضعیت کرونایی پایدار نیست و امکان تغییر رنگ وجود دارد.

  • نویسنده : شقایق ناییجیان
  • منبع خبر : محمودآباد آنلاین