شورای روستای خط آهی محمودآباد به عنوان شورای برتر کشور انتخاب شد
شورای روستای خط آهی محمودآباد به عنوان شورای برتر کشور انتخاب شد
محمودآباد آنلاین : گردهمایی بزرگ روز ملی شوراها، روز شنبه نهم اردیبهشت‌ماه با حضور رئیس‌جمهور، وزیر کشور و با شرکت ۳۵۰۰ نفر از اعضای شورا‌های کشور به نمایندگی از جامعه بزرگ ۱۲۶ هزارنفری شورایی، برگزار شد.

گردهمایی بزرگ روز ملی شوراها، با حضور رئیس‌جمهور، وزیر کشور و با شرکت ۳۵۰۰ نفر از اعضای شوراهای کشور به نمایندگی از جامعه بزرگ ۱۲۶ هزارنفری شورایی، در تهران برگزار شد.

آیت الله سید ابراهیم رئیسی در این گردهماهی گفت: شوراها مبنای فرهنگی، دینی و قرآنی دارد و در واقع مبنای آن این است که نظر جمع اخذ شود، کارها با تدبیر و تعقل دنبال شود و با خرد جمعی حرکت کنیم.

وی با اشاره به این که در قانون اساسی هم به امر شورا و نگاه به خرد جمعی توجه شده است، اظهار داشت: یکی از جلوه های روشن مردم سالاری دینی و تحقق اراده مردم شکل گرفتن شوراها در شهر و روستاهاست.

رییس جمهور در ادامه خاطر نشان کرد: شهر اسلامی‌مبتنی بر اخلاق و معنویت و اسلامیت و عدالت است، این از اصول یک شهر است.

آیت الله رئیسی به تنگناهای قانونی وساختاری که شوراها در روستا دارند اشاره کرد و گفت: ما از ظرفیت شما عزیزان مطلع هستیم که در اجتماعات مردمی حضور دارید و این امکان خوبی است که بعنوان اَمین و معتمدِ مردم و نظام نیاز و مطالبات مردم را به ما انتقال می دهید که بخشی از کار شما ساختاری است که وزارت کشور دنبال کند و جاهایی که نیاز به اصلاحات ساختاری دارد به طور یقین انجام می شود و بخشی که به قانون نیاز دارد از طریق مجلس و بخشی که به مصوبات دولت نیاز دارد از آن ظرفیت استفاده کنیم.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم با درایت و پشتکار و توانمندی شما بزرگواران شاهد رشد خوبی در شوراها باشیم.

لازم به ذکر است در پایان تجلیل از شوراهای برتر و معرفی و قدردانی از چهره‌های ماندگار حوزه شوراها انجام شد که در استان مازندران از شورای روستای خط آهی  از شهرستان محمودآباد  بعنوان شورای برتر روستائی و شورای اسلامی بخش مرکزی چالوس به عنوان شورای برتر بخش و شورای اسلامی شهرستان ساری بعنوان شورای برتر شهرستانی انتخاب و لوح سپاس و تندیس خود را از دستان وحیدی وزیر کشور  دریافت کردند.

گفتنی است امیر حسین حیدری ، مجتبی حیدری و میلاد حیدری اعضای ششمین دوره شورای اسلامی روستای خط آهی می باشند و مسئولیت دهیاری این روستا نیز بر عهده علی اسماعیلی صفا می باشد.

 

  • نویسنده : محمد محتاطی
  • منبع خبر : محمودآباد آنلاین