پیام رئیس و دبیر شورای آموزش و پرورش محمودآباد به مناسبت هفته شورای آموزش و پرورش
پیام رئیس و دبیر شورای آموزش و پرورش محمودآباد به مناسبت هفته شورای آموزش و پرورش
محمودآباد آنلاین: رئیس و دبیر شورای آموزش و پرورش شهرستان محمودآباد به مناسبت هفته گرامیداشت شورای آموزش و پرورش پیام مشترکی صادر نمودند.

متن این پیام به شرح ذیل می‌باشد:

به نام خدا

با تصویب و اجرای قانون تشکیل شوراهای آموزش و پرورش ، نظام تعلیم و تربیت که رسالت خطیر تقویت عنصر عمومی جامعه و تأمین منابع انسانی مورد نیاز برنامه های توسعه را عهده دار می باشد ، از راهکارهای مؤثر جهت جلب و تعمیق مشارکت و نظارت مردمی ، اجرای سیاست محوری تمرکز زدایی و بهره گیری از خرد جمعی در رفع تنگناهای سیستم آموزشی برخوردار گردیده است.

امروزه مشارکت به عنوان یک رکن اساسی در مدیریت اثربخش شناخته می‌شود و تصویب قانون تشکیل شوراهای آموزش و پرورش در دی‌ماه ۱۳۷۲ در مجلس شورای اسلامی و حضور مدیران ارشد اجرایی، شخصیت‌های مذهبی، صاحب‌ نظران تعلیم و تربیت و نمایندگان اولیای محترم در شوراهای آموزش و پرورش استان، شهرستان و منطقه و بهره‌گیری از امکانات و ظرفیت‌های محلی و منطقه‌ای تجلی عینی مشارکت همگانی در امر تعلیم و تربیت است.

شوراهای آموزش و پرورش باید توانایی تصمیم گیری در شرایط بحرانی را نیز به خوبی داشته باشند. همچنان که با شیوع ویروس کرونا پس از شوک اولیه توانست با تصمیات اصولی ضمن تسهیل فرایند آموزش دانش آموزان، به تقویت آرامش در خانواده ها و جامعه و کاهش زنجیره انتقال ویروس کرونا کمک کند و در این زمینه نقش شوراهای آموزش و پرورش در فرایند تصمیم سازی و تصمیم گیری بسیار حائز اهمیت وتاثیرگذار بود.

معلمان در این دوران تصاویری ایثارگرانه از مجاهدت علمی و آموزشی، خلق و به رسالت خود به شایستگی عمل کردند و تحولات و تغییرات حوزه آموزش مدارس در دوران کرونا نشان داد لازم است شوراهای آموزش و پرورش با استفاده از ظرفیت های قانونی، مشارکت فعال و تلاش های خلاقانه، قدم های موثرتری در توسعه زیرساخت های آموزش مجازی و گسترش امکانات نوین آموزشی بردارند.

گرامی داشت هفته تشکیل شورای آموزش وپرورش فرصتی بسیار مغتنمی است جهت تقویت نقش این شورا، دربرنامه‌ریزی و توسعه شهرستان ، از زحمات و تلاشهای اعضای شوراها، وتمامی فرهنگیان دلسوز ومدیران سختکوش وتوانمند مدارس شهرستان که در راستای تعلیم وتربیت نسلی عالم ومومن و ولایتمدار تلاش می نمایند ، تقدیر و تشکر نموده و همگان را به همفکری و همدلی بیشتر به منظور اجرایی‌ شدن ظرفیت‌های این قانون مترقی برای تحقق اصل مشارکت و نظارت مردم بر آموزش و پرورش دعوت می‌نماییم.

خسرو طالبی، فرماندار و رئیس شورای آموزش و پرورش محمودآباد

مرتضی نصری، مدیر آموزش و پرورش و دبیر شورای آموزش و پرورش محمودآباد

 

  • نویسنده : امیر عباس رضاپور
  • منبع خبر : محمودآباد آنلاین