اومیکرون ، نام جهش جدید کرونا
اومیکرون ، نام جهش جدید کرونا
محمودآباد آنلاین: سازمان بهداشت جهانی سویه جدید ویروس کرونا را "اومیکرون" نام گذاشته و آن را نگران‌کننده طبقه‌بندی کرده است.

به گزارش محمودآباد آنلاین؛ اومیکرون، همانند نام‌های قبلی (آلفا، بتا، گاما و دلتا) یکی از حروف الفبای یونانی است و جایگزین «B.۱.۱.۵۲۹» خواهد شد که نام علمی آن محسوب می‌شود.

این سویه جهش‌های زیادی داشته و شواهد اولیه حاکی نشان داده است که این سویه موارد ابتلا به ویروس را افزایش داده است.

این سویه نخستین بار در روز ۲۴ نوامبر از سوی آفریقای جنوبی به سازمان بهداشت جهانی معرفی شد، ولی پس از آن در بوتسوانا، بلژیک، هنگ‌کنگ و اسراییل نیز شناسایی شده است.

این سویه تاکنون در آفریقای جنوبی، بوتساوانا، بلژیک، هنگ‌کنگ و اسرائیل شناسایی شده و گفته می‌شود یکی از تغییریافته‌ترین موارد جهش ویروس کروناست.

سازمان بهداشت جهانی همچنین، اومیکرون را «سویه نگران‌کننده» طبقه‌بندی کرده که به معنای خطرات آن در مقایسه با دیگر جهش‌های ویروس کروناست.

این سویه به سرعت به دور تازه‌ای از نگرانی‌ها درباره بازگشت دوباره محدودیت‌های مسافرتی به دلیل شیوع کرونا دامن زده و موجب شد تا سهام شرکت‌های هواپیمایی و گروه‌های سرمایه‌گذاری صنعت توریسم و هتل‌داری به شدت سقوط کند.

کشف سویه اومیکرون موجب شده تا برخی کشور‌های جهان از جمله اعضای اتحادیه اروپا، انگلیس و آمریکا مسافرت به برخی کشور‌های جنوب آفریقا را محدود یا ممنوع کنند.

انگلیس سفر از آفریقای جنوبی، بوتسوانا، زیمبابوه، نامیبیا، لسوتو و اسواتینی را ممنوع کرده است. مقام‌های آمریکایی نیز علاوه بر موارد فوق موزامبیک و مالاوی را نیز افزوده‌اند. برزیل و استرالیا نیز محدودیت‌هایی را در این زمینه اعمال کرده‌اند.

  • نویسنده : سارا اسماعیلی
  • منبع خبر : خبرگزاری صدا و سیما