پرمصرف‌ها هم پاداش صرفه جویی برق می‌گیرند
پرمصرف‌ها هم پاداش صرفه جویی برق می‌گیرند
محمودآباد آنلاین : همه مشترکان خانگی حتی پرمصرف‌ها هم می‌توانند با کاهش مصرف برق به ازای هر کیلو وات از ۵۰۰ تا ۲ هزار تومان پاداش بگیرند.

حسینی مدیر عامل شرکت توزیع برق مازندران در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: توسعه نیافتن ظرفیت‌های تولید برق سال‌های گذشته متناسب با افزایش میزان برق نبود به همین دلیل مشترکان شاهد ناترازی‌های وخاموشی‌های گسترده بودند.

او افزود: با روی کار آمدن دولت سیزدهم وزارت نیرو یکصد برنامه به استان‌ها ابلاغ کرد که اجرای آن‌ها سبب شد در سال ۱۴۰۱ قطع برق در بخش خانگی و صنعتی به صفر برسد.

مدیر عامل شرکت توزیع برق مازندران ادامه داد: با دستور وزیر نیرو امسال نیز ۱۴۰ برنامه به شرکت‌های توزیع برق ابلاغ شد که یکی از آن‌ها پاداش برای کاهش مصرف برق است.

حسینی گفت: این پاداش پارسال فقط برای مشترکانی بود که زیر الگو برق مصرف می‌کردند، اما امسال این پاداش برای همه مشترکان حتی مشترکان پرمصرف نیز اعمل می‌شود.

او الگوی مصرف ماهانه برق در مازندران را ۴۰۰ کیلواوت اعلام کرد و افزود: مشترکانی که کمتر از ۲۰۰ کیلووات برق مصرف کنند به ازای هر یک کیلو وات کاهش مصرف ۲ هزار تومان پاداش می‌گیرند.

مدیر عامل شرکت توزیع برق مازندران گفت: مشترکانی که ماهانه بین ۲۰۰ تا ۴۰۰ کیلووات برق مصرف کنند به ازای هر کیلو وات کاهش مصرف ۱۵۰۰ تومان پاداش دریافت می‌کنند.

حسینی ادامه داد: این پاداش به مشترکانی که بین یک و نیم تا دو و نیم برابر الگو، برق می‌کنند نیز پرداخت می‌شود و آن‌ها به ازای هر کیلو وات کاهش ۵۰۰ تومان پاداش می‌گیرند.

او گفت: کاهش مصرف برق با راهکار‌های ساده‌ای مانند، خاموش کردن لامپ‌های اضافی، تنطیم درجه کولر روی ۲۴ و ۲۵ و استفاده نکردن از وسایل برقی غیر ضرروی در پیک مصرف امکان پذیر است

  • نویسنده : محمد محتاطی
  • منبع خبر : باشگاه خبرنگاران جوان