پانزدهمین همایش استانی کتابت وحی در محمودآباد برگزار شد
پانزدهمین همایش استانی کتابت وحی در محمودآباد برگزار شد
محمودآباد آنلاین : پانزدهمین همایش استانی "کتابت وحی" مصادف با شب 15 ماه مبارک رمضان و ولادت با سعادت امام حسن مجتبی (ع) با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، اسماعیلی مشاور استاندار، امام جمعه، فرماندار، فرمانده نیروی انتظامی، فرمانده سپاه، شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر، رییس اداره تبلیغات اسلامی، مدیر اداره آموزش و پرورش محمودآباد، میهمانان و خوشنویسان مطرح استانی در مسجد امام علی (ع) روستای سیاهرودسر محمودآباد برگزار شده است.

به گزارش “خط شمال” حین جوادی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران در این مراسم ضمن خیر مقدم به خوشنویسان مطرح استان و عرض قبولی طاعات و عبادات گفت: امیدوارم این‌گونه برنامه‌ها در سراسر استان تداوم داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه در این همایش حدود ۷۰ نفر از بزرگان خوشنویسی برتر استان آثار را خلق کردند، اظهار کرد: این یک حرکت بسیار زیبا و پسندیده‎ای است که می‎تواند منشأ خیر و برکت در حوزه فرهنگ و هنر و توسعه باورها باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران تصریح کرد: تولید این‌گونه آثار که برگرفته از قرآن کریم و آیات الهی است قطعا می‌تواند پیوند بین فرهنگ، هنر و معنویت را تعمیق بیشتری ببخشد.

حضور ۷۰ خوشنویس مطرح استان مازندران در همایش “کتابت وحی”

محمد محمدی رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان محمودآباد، در حاشیه این همایش گفت: این همایش همانند سال‌های گذشته در ۱۵ ماه مبارک رمضان و ولادت با سعادت امام حسن مجتبی (ع) برگزار می‌شود که بزرگان خوشنویسی و کتابت استان مازندران در آن شرکت دارند.

وی با اشاره به اینکه تعداد ۷۰ خوشنویس مطرح مازندران از شهرهای استان در این همایش شرکت دارند، بیان کرد: امسال همایش استانی کتابت وحی در دو بخش برگزار شد که در بخش نخست هنرمندان به کتابت قرآن تا وقت افطار و در بخش دوم آیین اختتامیه همایش استانی کتابت وحی با حضور مسئولان و هنرمندان انجام شد.

گفتنی است پانزدهمین همایش استانی کتابت وحی به همت انجمن خوشنویسان، اداره فرهنگ وارشاد اسلامی، دفتر خادمیاران رضوی، شهرداری ، دهیار روستای سیاهرودسر محمودآباد برگزار شد.

خاطرنشان می‌شود در پایان این همایش با حضور مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، با اهداء لوح تقدیر، تندیس و هدایا از خوشنویسان تجلیل به عمل آمد.

  • نویسنده : بهناز مقدس
  • منبع خبر : محمودآباد آنلاین