لزوم حمایت از سرمایه گذاری در طرح‌های شیلاتی / بیش از ۷۰۰ تن ماهی در محمودآباد به صید رسید
لزوم حمایت از سرمایه گذاری در طرح‌های شیلاتی / بیش از ۷۰۰ تن ماهی در محمودآباد به صید رسید
محمودآباد آنلاین / مدیر کل شیلات استان مازندران بر لزوم حمایت از سرمایه گذاری در طرح‌های شیلاتی در شهرستان محمودآباد تاکید کرد.

حسن اسحاقی صبح امروز در حاشیه بازدید از مجموعه های شیلات شهرستان محمودآباد در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار محمودآباد آنلاین گفت: حوزه شهرستان محمودآباد یکی از شهرستان های ایده آل ما برای محصولات و فرآورده های شیلاتی و پرورش دهنده ها است.

وی با بیان اینکه ما اکنون در این شهرستان ۸ شرکت تعاملی پره داریم که بیش از ۷۰۰ تن صید داشتند، اذعان کرد: متاسفانه نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ما نزدیک به ۳۰ درصد کاهش صید داشتیم.

اسحاقی بیان داشت: خوشبختانه یک پروژه بسیار خوب اقتصاد مقاومتی و کمک به تکثیر طبیعی ماهیان استخوانی در محمودآباد بسیار خوب پیگیری می‌شود و احداث استخر هایی در کنار رودخانه ها، حاشیه رودخانه ها و همچنین شرکت های پره اکنون در حال انجام است.

وی با بیان اینکه مولد ها در استخر رها سازی شده و در حال تکثیر هستند، افزود: امیدواریم که بتوانیم با ادامه دادن این مسیر شرایط صید را به نقطه مثبت برگردانیم و حالت کاهشی از بین برود.

مدیر کل شیلات مازندران با بیان اینکه یکی از پروژه‌هایی که ما در سال ۱۴۰۰ به دنبال آن هستیم و قرار است در شهرستان محمودآباد به صورت پایلوت انجام شود پره شهید خرم ما است، ادامه داد: یک متقاضی پرورش ماهی در قفس در این شهرستان داریم که خوشبختانه موفق به اخذ مجوز تاسیس خود شده و امیدواریم که بتوانند در سال ۱۴۰۰ قفس های خود را آب اندازی و ماهی دار کنند و وارد جلگه پرورش دهندگان ماهی در قفس شوند

حسن اسحاقی در پایان تصریح کرد: در حال حاضر شهرستان محمودآباد مزارع سردابی، خاویاری و گرمابی هم دارد که در مجموع تمامی فعالیت های حوزه پرورش را در بر می‌گیرد.

لازم به ذکر است که حسن اسحاقی مدیر کل شیلات مازندران به همراه بهروز عمرانی مدیر شیلات شهرستان های محمودآباد و نور در حاشیه این بازدید با خسرو طالبی فرماندار شهرستان محمودآباد و حجت‌الاسلام سید داوود موسوی امام جمعه محمودآباد دیدار و گفتگو کرد.

 

همچنین در این دیدار بهروز عمرانی رئیس اداره شیلات شهرستان‌های محمودآباد و نور گزارشی از ظرفیت‌های شیلاتی حوزه فعالیتی را ارائه داد.

 

  • نویسنده : امیرعباس رضاپور
  • منبع خبر : محمودآباد آنلاین