در اجرای کشت قراردادی برنج شهرستان محمودآباد
در اجرای کشت قراردادی برنج شهرستان محمودآباد
محمودآباد آنلاین: هادی زاده مدیر جهاد کشاورزی شهرستان محمودآباد از انعقاد 2719 هکتار کشت قراردی برنج در این شهرستان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان محمودآباد ، محمد هادی زاده سطح مزارع شالیزاری این شهرستان را ۱۷ هزار و ۵۴۵ هکتار اعلام کرد و گفت : تا کنون ۱۷۹۴ نفر برنجکار در سطح ۲۷۱۹ هکتار به انعقاد کشت قرارداد برنج با اخذ سفته مبادرت ورزیدند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان محمودآباد تصریح کرد: این مدیریت ضمن برگزاری برنامه های آموزشی مکرر و شبانه توسط کارشناسان مراکز جهاد کشاورزی که در آن مطالبی در خصوص مزایای طرح کشت قراردادی برنج، حمایت های دولت و تحویل نهادهای لازم با هدف افزایش تولید به کشاورزان ارائه می دهند در تلاش برای بالا بردن این سطح است.

هادی زاده از مزایای کشت قراردادی برنج به برخورداری از تخفیف و استفاده از گزینه های متنوع بیمه محصول، سلامت و امنیت غذایی، تنظیم بازار و افزایش محصول در جهت خودکفایی، نظارت مزارع تحت پوشش توسط کارشناسان، تامین بهای مربوط به کود، سم، بذر و بیمه در زمان انعقاد قرارداد توسط مباشر خرید و کسر هزینه های فوق در زمان خرید محصول از کشاورز اشاره کرد.

  • نویسنده : رضا اکبری
  • منبع خبر : روابط عمومی جهاد کشاورزی شهرستان محمودآباد