هشدار هواشناسی درباره بالا آمدن آب رود خانه‌ها و آبگرفتگی معابر
هشدار هواشناسی درباره بالا آمدن آب رود خانه‌ها و آبگرفتگی معابر
محمودآباد آنلاین : هواشناسی مازندران درباره بارش باران، کاهش شدید دما، بالا آمدن آب رودخانه‌ها و آبگرفتگی معابر استان هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز مازندران، مدیرکل مدیریت بحران مازندران گفت: بر اساس پیش بینی هواشناسی استان با شکل گیری جریان‌های سرد و مرطوب شمالی و عبور امواج در تراز میانی جو از بامداد فردا تا اواخر روز پنج شنبه شاهد بارش باران، وزش باد، کاهش ۵تا۱۰ درجه‌ای دما خواهیم بود که اثر آن در نیمه غربی بویژه شهر‌های غربی آبگرفتگی معابر و احتمال بالا آمدن آب رودخانه‌ها خواهد بود.

احمدی افزود: در این مدت به دلیل کاهش دما و افزایش میزان مصرف گاز، هم استانی‌ها نسبت به مدیریت مصرف و صرفه جویی در مصرف گاز اقدام تا شاهد قطع گاز در روز‌های سرد پیش رو نباشیم.

او گفت: شهرداران مناطق غرب استان نسبت به پاکسازی کانال‌های هدایت آب‌های سطحی و بازدید و مقاوم سازی و ایمن سازی سازه‌ها و بیلبورد‌های تبلیغاتی سطح شهر اقدام لازم به عمل آوردند.

احمدی افزود: به دلیل لغزنده شدن جاده‌ها، هنگام تردد در محور‌های مواصلاتی اصلی و فرعی استان بخصوص در هنگام شب و بارندگی، ضمن رعایت نکات ایمنی و کسب اطلاعات از مسیر طی طریق کنند.

مدیرکل مدیریت بحران مازندران گفت: صاحبان مرغداری‌ها و گلخانه‌ها، سیستم‌های گرمایشی و تهویه واحد‌ها را آماده سازی کنند.

او تاکید کرد: صیادان از ماهیگیری و انجام همه فعالیت‌های دریایی در زمان مواج بودن دریا جداً خودداری کنند.

احمدی به همه دستگاه‌های امدادی و خدماتی توصیه کرد ضمن آماده سازی تجهیزات و ماشین آلات، آمادگی لازم برای هرگونه عملیات امداد و نجات و خدمات رسانی همچون گذشته را داشته باشند.

  • نویسنده : سارا اسماعیلی
  • منبع خبر : خبرگزاری صدا و سیمای مرکز مازندران