رفع مشکلات آب شرب در محمودآباد نیاز به یک پکیج آماری دقیق دارد
رفع مشکلات آب شرب در محمودآباد نیاز به یک پکیج آماری دقیق دارد
محمودآباد آنلاین / سعید فرزانه نماینده مردم شهرستان های نور و محمودآباد در مجلس شورای اسلامی، در جلسه‌ای که باحضور برارزاده مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان، روسای ادارات آب و فاضلاب شهرستان محمودآباد و بخش سرخ رود، بخشدار، شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر سرخ رود در دفتر امام جمعه سرخ‌رود برگزار شد، رفع مشکلات آب شرب در شهرستان محمودآباد با ۵۰ هزار مشترک را نیازمند یک پکیج آماری دقیق از مشترکین، مشکلات و هرگونه امور مرتبط به آبرسانی دانست.

فرزانه ادامه داد: در دیدار با وزیر نیرو خواهان اصلاح اطلاعات آماری شهرهای دچار تنش آبی شده ایم زیرا توزیع منابع مالی نیز درخور شرایط فعلی شهرهای مازندران نیست.

نماینده مردم نور و محمودآباد در خانه ملت گفت: شهرهای مازندران، به ویژه حوزه انتخابیه نور و محمودآباد باوجود بارندگی های سالانه، حتی در شهرها نیز با تانکر آبرسانی می شود.

وی با اشاره به پروژهای در دست اقدام در حوزه انتخابیه ادامه داد: در برخی روستاها، اهالی حتی هیچ امیدی به شروع عملیات زیرساختی نداشتند اما با یاری خداوند متعال تعدادی از این پروژه های مهم آبرسانی با قدرت آغاز و بطور مستمر تا بهره برداری در حال کار هستند.

فرزانه خواستار پیگیری و اهتمام مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان درخصوص معرفی شهرهای دارای معضل آب شرب و قرارگیری در لیست آماری تنش آبی شد و گفت: این نجابت مردم را می رساند که با وجود این شرایط و معضل آب شرب با بردباری همراه ادارات خدمت رسان هستند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس، نقش گزارشات ارسالی به ادارات کل را تاثیرگذار دانست و افزود: توزیع منابع مالی از محل ماده ۱۲ غالبا منوط به گزارشات اخذ شده از شهرستان‌ها است و اولیت بندی در این مهم نیز بر همین اساس صورت می‌گیرد، به همین جهت از ادارات آب و فاضلاب شهرستانهای نور و محمودآباد می خواهم گزارشات دقیق و صحیح از شرایط را ارائه دهند تا ادارات بالادستی اعم از استانداری، فرمانداری، بخشداری و ادارات کل مربوطه از وضعیت حاکم در امر آبرسانی مطلع باشند تا ما بتوانیم در مواقع لزوم کمک یار دستگاههای خدمات رسان باشیم.

وی با اشاره به معضل آب شرب بخش سرخ رود، خواستار نگاه ویژه اداره آب و فاضلاب شد و گفت: شهر و روستاهای سرخ رود با وجود راه اندازی شبکه آبرسانی جدید همچنان درگیر معضلاتی هستند که با توجه قدمت و جنس لوله های موجود، لزوم بهسازی و تعویض سیستم آبرسانی کاملا محسوس است و تخصیص لوله های جدید کمترین مطالبه ی به حق بخش سرخ رود است.

سعید فرزانه همچنین از افتتاح چاه آب شرب واقع در احمدآبادکلیج بخش سرخ رود به منظور تقویت آب شرب شهر و روستاهای در مسیر سرخ رود و پایان عملیات لوله گذاری خط انتقال آب شهری و طرح افزایش شبکه آبرسانی به نواحی ساحلی شهر سرخ رود خبرداد و گفت: به حمدالله در حوزه آبرسانی اقدامات موثری همچون تجهیز چاه آب شرب بیشه کلا بخش سرخ رود، تسریع در راه اندازی شبکه آبرسانی جدید روستاهای آزادمون، اهلم و تجکنار و حفر و تجهیز چاه آب شرب در مجتمع آبرسانی بونده در سال جاری در حال انجام است.

  • نویسنده : امیرعباس رضاپور
  • منبع خبر : محمودآباد آنلاین