نویسنده محمودآبادی که وزیر کتاب ترجمه شده او را پیشنهاد کرده است
نویسنده محمودآبادی که وزیر کتاب ترجمه شده او را پیشنهاد کرده است
محمودآباد آنلاین : در ادامه شنبه موفقیت ها این بار به سراغ نویسنده و مترجم محمودآبادی آمدیم که وزیر ارتباطات کتاب ترجمه شده او را به مردم پیشنهاد کرده است.

مهدی دریایی متولد مهر ١٣۵٨ و اهل روستای دریاسر از توابع بخش سرخ‌رود شهرستان محمودآباد است.

 

وی فارغ‌التحصیل MBA از دانشگاه کارلتون کانادا و دانش آموخته دکتری مدیریت تکنولوژی گرایش تحقیق و توسعه از دانشگاه علوم و تحقیقات است.

 

او بنیانگذار و دبیر اجرایی همه ادوار کنفرانس امنیت اطلاعات و ارتباطات در صنعت نفت ایران در حوزه های اتوماسیون صنعتی، فناوری اطلاعات و ارتباطات، حفاظت و حراست، پدافند غیرعامل و مدیران ارشد بوده است. این کنفرانس که هر ساله در مجتمع نفت محمودآباد برگزار می‌شد تبدیل به یکی از بزرگترین و تخصصی ترین کنفرانس های امنیتی خاورمیانه شده که با هدف جلوگیری از آسیب به زیرساخت‌های حیاتی کشور برگزار می‌شد و میزبان مدیران ارشد از وزارت نفت ایران و عراق و اندیشمندانی از کشورهای روسیه و فرانسه بود.

 

فعالیت های او منجر به تاسیس دپارتمان فناوری اطلاعات و ارتباطات در مجتمع ورزشی و آموزشی شد و توسعه و ایجاد زیرساخت های اطلاعاتی و افزایش کارایی با هدف کاهش هزینه های سازمانی موجب گردید تا در سال ۱۳۸۸ به توصیه مدیران ارشد شرکت ملی نفت ایران مورد تشویق وزیر نفت قرار بگیرد.

 

مهدی دریایی در سال‌های بعد از طریق جذب ویژه نخبگان صنعت نفت به استخدام شرکت ملی نفت ایران در آمد.

 

این جوان محمودآبادی همچنین به مدت ده سال رئیس روابط عمومی و بازاریابی و امور قراردادهای مرکز آموزش شرکت ملی نفت در محمودآباد بوده است.

 

وی در حال حاضر با حکم مدیر فناوری اطلاعات و ارتباطات شرکت ملی نفت ایران به عنوان رییس فناوری اطلاعات و ارتباطات مجموعه های ورزشی و آموزشی محمودآباد مشغول به کار است.

 

مهدی دریایی نویسنده مقاله ها و یادداشت های اقتصاد اشتراکی و بلاکچین است و یادداشت‌های او در خصوص بیتکوین در سایت های تخصصی منتشر شده است.

 

او مترجم کتاب اقتصاد اشتراکی، پایان عصر استخدام و ظهور سرمایه داری مبتنی بر جمعیت است.

 

کتاب «خردش کن» با نویسندگی گری وینرچاک دیگر کتابی است که با ترجمه او در سال ۱۳۹۹ به چاپ رسیده است.

 

وی در حوزه بلاکچین، تکنولوژی های انقلابی، نوآوری، هوش جمعی و کسب و کار استارتاپ ها تمرکز کرده است.

 

کتاب اقتصاد اشتراکی نوشته آرون سندراراجان است و توسط انتشارات دانشگاه MIT در ۳۰۰ صفحه منتشر شده است. این کتاب توسط مهدی دریایی و رضا رادفر ترجمه شده و چاپ اول با ۱۰۰۰ نسخه توسط انتشارات راه پرداخت برای اولین بار در کشور به نشر رسیده است.

 

مهدی دریایی نویسنده و مترجم محمودآبادی در پاسخ به پرسش 《 به نظر شما چرا وزیر ارتباطات کتاب اقتصاد اشتراکی را برای مطالعه پیشنهاد می‌کند؟》 گفت: ما با نسلی روبرو هستیم که تمایلی به کار تمام وقت ندارند و ترجیح می‌دهند ساعات کاری را خودشان تعیین کنند. بلاگرها، برنامه نویسان و اینفلوئنسرها سبک جدیدی از کار کردن را معرفی کرده اند تا هم اصطلاحا رئیس خوشان باشند و همزمان از میزان درآمد بیشتری برخودار باشند.

 

وی افزود: بنابراین شیوه جذب نیروی انسانی به روش گذشته از طریق آزمون‌های عمومی به کلی منسوخ می‌شود و اگر هم بخواهد ادامه یابد نیروی های باکیفیت جذب سازمان نمی‌شوند.

 

وی ادامه داد: مفاهیم و کارکردهای اقتصاد اشتراکی تاثیر بسیار شگرفی بر اقتصاد کشورها دارد و موجب تغییر شکل شغل ها به روشی که می‌شناسیم خواهد بود.

 

دریایی اظهار داشت: بنابراین مدیریت کلان کشور در وزارتخانه های اقتصادی و همچنین در سطوح سیاست گذاری های کلان لازم است خود را برای پوست اندازی اقتصادی و حتی تغییر ذائقه مردم و مصرف کنندگان آماده کنند و غافلگیر نشوند.

 

وی با بیان اینکه نسل جدید پیشران اقتصاد کشور خواهند بود تصریح کرد: از این رو برای اینکه اقتصاد جهانی و از امواج فناوری جا نمانیم برنامه ریزی های دقیقی در سطوح بالا باید ابلاغ شوند و این تازه شروع یک داستان طولانی است.

 

 

یادآور می‌شود پایگاه خبری محمودآباد با همکاری صفحه شهرستان محمودآباد در اینستاگرام و در راستای تکریم و قدرشناسی از افراد موفق و شناسایی و معرفی الگوهای موفق به نسل جوان جامعه در اقدامی جدید بخش 《شنبه موفقیت ها》 را راه اندازی نموده و در صدد معرفی چهره های موفق و گمنام محمودآباد بصورت هفته‌ای در روزهای شنبه می‌باشد.

  • نویسنده : امیرعباس رضاپور
  • منبع خبر : محمودآباد آنلاین