نصب اِلمان های شهری عامل هویت بخشی به جامعه و معرف نماد یک شهر است
نصب اِلمان های شهری عامل هویت بخشی به جامعه و معرف نماد یک شهر است
محمودآباد آنلاین : اختیاری شهردار شهر ساحلی محمودآباد گفت : در دوره جدید مدیریت شهری تلاش شده است تا با نصب اِلمان های شهری ، ضمن بهسازی و زیباسازی فضای شهری نسبت به معرفی جاذبه ها و قابلیت ها و نمادهای اجتماعی و اقتصادی شهر گامی جدید برداشته شود.

مهدی اختیاری با اشاره به نصب و رونمایی از ۵ اِلمان جدید در شهر محمودآباد با اعتباری بالغ بر ۲۰ میلیارد ریال گفت: نصب اِلمان های نمایشی و بیانی و عملکردی از مهم ترین رویکردهای مدیریت شهری در راستای زیباسازی و هویت بخشی به شهر می باشد.

شهردار محمودآباد همچنین از نصب چهار تندیس و سردیس جدید در میادین و معابر و خیابان های اصلی شهر خبر داد و گفت : این اِلمان ها با اعتباری بالغ بر ۱۵ میلیارد ریال تا پایان سال نصب و رونمایی می شود.

وی تاکید کرد : اِلمان‌ها نمادی از یک موضوع خاص یا معرف فرهنگ یک قوم و جامعه هستند و این عناصر همچنین کاربردهای زیادی در شهرسازی دارند و علاوه بر زیباسازی فضای شهری که رایج‌ترین کاربرد آن‌ها است، در فرهنگ‌سازی و جذب توریست و اقتصاد یک شهر هم تأثیرگذار هستند.

شهردار محمودآباد تصریح کرد : اِلمان‎های شهری به عنوان یکی از اصلی‎ترین اجزای شهر می‎تواند نقش بسزایی در ایجاد روابط عاطفی افراد با فضاهای شهری و به تبع آن ارتقای سرزندگی و پویایی این گونه فضاها ایفا کنند و به همین دلیل نقش المان‎های شهری در ارتقای حس تعلق و دلبستگی به مکان حائز اهمیت است و باید معیارهای زیبایی و چشم نوازی، خاطره انگیزی، انتقال معانی و مفاهیم تاریخی، فرهنگی و هویتی را نیز در طراحی المان‎ها مد نظر داشت .

  • نویسنده : محمد محتاطی
  • منبع خبر : محمودآباد آنلاین