ضربه مهلک کرونا به تاسیسات گردشگری در محمودآباد
ضربه مهلک کرونا به تاسیسات گردشگری در محمودآباد
محمودآباد آنلاین / اصغری رئیس اداره میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری محمودآباد گفت: کرونا باعث تعدیل بیش از ۱۷۰ نیروی کار در مراکز و تاسیسات گردشگری این شهرستان شد.

نبی الله اصغری رئیس اداره میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری محمودآباد طی سخنانی در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری که ظهر امروز به ریاست خسرو طالبی فرماندار محمودآباد و با حضور ولی الله فرزانه نماینده مردم شهرستانهای محمودآباد و نور در مجلس شورای اسلامی و جمال فاضلی معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرمانداری در محل این فرمانداری تشکیل شد گفت: شیوع ویروس کرونا و اعمال محدودیت ها و تعطیلی واحدهای اقامتی و پذیرایی بیش از ۷۰۰ میلیارد ریال به ۲۹ واحد فعال در این شهرستان خسارت مالی وارد کرد.

وی گفت: یکی از مشاغل و منابع درآمدی مردم شهرستان محمودآباد به موجب بهره مندی از دریا و جنگل و قرار گرفتن در مسیر پایتخت کشورمان به عنوان اولین شهر ساحلی ، صنعت گردشگری است ولی رکود حاصل از کرونا موجب تعطیلی و ورشکستگی خیلی از این واحدهای فعال شده است.

رئیس اداره میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری محمودآباد با گلایه مندی از درصد بالای سود تسهیلات بانکی گفت: تسهیلاتی که به واحدهای گردشگری تخصیص یافته بود ابتدا ۴% بود ولی در برخی از پرونده ها به چندین برابر افزایش یافته و اکثر واحدها بخاطر مشکلات بانکی ایجاد شده قادر به اخذ وام کرونایی نیستند و اگر بانک داری ما اسلامی باشد شاید مشکل برخی واحدها حل شود.

نبی الله اصغری همچنین از عدم میل و رغبت سرمایه گذاران به سرمایه گذاری در محمودآباد اشاره کرد و تاکید داشت: سرمایه گذار در محمودآباد به علت بروکراسی پر پیچ و خم اداری اذیت می شود و هیچ علاقه ای به سرمایه گذاری در محمودآباد نداشته و مسیر پیگیری اداری با مشکلات زیادی همراه است.

  • نویسنده : امیرعباس رضاپور
  • منبع خبر : محمودآباد آنلاین