میزان طلاق در مازندران ۳ درصد کاهش یافت
میزان طلاق در مازندران ۳ درصد کاهش یافت
محمودآباد آنلاین : معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران با اشاره به کاهش سه درصدی آمار طلاق در استان گفت: سال قبل دو هزار و ۵۰۰ واقعه طلاق در استان ثبت شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، روح الله سلگی ظهر یکشنبه در جلسه بررسی آسیب‌های اجتماعی استان با تاکید بر اولویت توجه به آسیب‌های اجتماعی گفت: با اجرای موفقیت آمیز برنامه‌های دولت سیزدهم در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی آمار طلاق در مازندران ۳ درصد کاهش یافت.

وی با بیان اینکه شیوع طلاق در خانواده‌های مازندرانی به ۲/۸ درصد رسید، از ثبت ۱۹ هزارو ۵۰۶ واقعه ازدواج و ۲هزارو ۵۱۶ واقعه طلاق طی سال گذشته در مازندران خبر داد وافزود: اجرای سیاست جوانی جمعیت و تحکیم بنیان خانواده در مازندران به صورت جدی پیگیری می‌شود.

وی با رد نگاهی که علت معضل طلاق را مسائل اقتصادی می‌داند خاطر نشان کرد: علت واقعی بروز آسیب‌های اجتماعی بویژه طلاق در مازندران ناشی از مشکلات فرهنگی است.

وی با تاکید بر لزوم توجه به کار فرهنگی در حوزه اجتماعی یادآور شد: فرمانداران مازندران در حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی نقش محوری دارند.

این مسئول با اشاره به تلاش گسترده دشمنان برای ایجاد بحران هویت در کشورمان خواستار ورود هماهنگ و مؤثر دانشگاه مازندران برای بررسی و ریشه یابی این مسئله شد.

سلگی گفت: انگاره‌های فرهنگی، باورها و متدلوژی زندگی عامل مهم شکل گیری آسیب‌های اجتماعی در مازندران است.

فریبا بریمانی مدیر کل بهزیستی مازندران نیز در این جلسه با اشاره به اینکه ۴۰ درصد طلاق‌ها در ۵ سال اول زندگی رخ می‌دهد خواستار همکاری و هماهنگی بین بخشی دستگاه‌های محوری برای کاهش معضل طلاق در این استان شد.

  • نویسنده : محمد محتاطی
  • منبع خبر : محمودآباد آنلاین