حفظ حرمت چادر، حفظ عفت زن اصیل ایرانی است
حفظ حرمت چادر، حفظ عفت زن اصیل ایرانی است
محمودآباد آنلاین : فرمانده انتظامی مازندران گفت: تمام زنان ایرانی در عفت، پاکدامنی، حیا و اصالت همانند مرواریدی هستند در صدف چادر و عفاف و همه ما چه مرد و چه زن باید طوری به وظیفه خود عمل کنیم تا حرمت زن پایدار بماند.

سردار مفخمی فرمانده انتظامی مازندران در همایش بزرگ چادر‌های آسمانی در بابلسر با گرامی داشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی، شهدای حریم امنیت و شهدای مدافع حرم و بویژه ۱۰ هزار و ۴۰۰ شهید مازندران و ۶۲۷ شهید انتظامی استان مازندران، هدف از برگزاری این همایش را تجلیل و قدردانی از تلاشگران عرصه عفاف و حجاب، مروجان فرهنگی، همسران و مادران شهدا برشمرد.

او با بیان این که خانواده‌های معظم شهدا به عنوان اسوه‌های صبر وایثار بهترین عزیزانشان را برای حفظ ارزش‌های انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی تقدیم کرده اند، افزود: خانواده‌های معظم شهدا افتخارشان این است که حفظ حرمت چادر، حفظ عفت زن اصیل ایرانی است.

سردار مفخمی در توصیف مقام زن در ایران اسلامی، گفت: زنان ایرانی به دلیل حفظ عفت حیا، تربیت فرزندانی صالح و حرمت‌هایی که داشتند و دارند از بهترین زنان دنیا به شمار می‌روند.

او افزود: تمام زنان ایرانی در عفت، پاکدامنی، حیا و اصالت همانند مرواریدی هستند در صدف چادر و عفاف و همه ما چه مرد و چه زن باید طوری به وظیفه خود عمل کنیم تا حرمت زن پایدار بماند.

مفخمی شهرستانی با اشاره به برنامه ریزی‌های دشمن در جبهه فرهنگی، گفت: وظیفه ما در این خاکریز فرهنگی بیشتر و سنگین‌تر خواهد بود و بر همه ما لازم است تا با حضور و ایفاء نقش خود در این جبهه فرهنگی به نحوی عمل کنیم که اصالت زن ایرانی و حرمت چادر و عفت زن ایرانی حفظ شود.

سردار مفخمی با بیان این که دشمن در جنگ ترکیبی و شناختی به بحث عفاف و حجاب ورود کرده است، افزود: دشمن برای تقطئه حرمت‌ها و اصالت‌های ایرانی روی افکار و عقاید آحاد جامعه برنامه ریزی کرده است، ولی ما بایستی با بصیرت و آگاهی به وظایف خود به درستی عمل کنیم و ادای این تکلیف باید با یک رفتار مناسب، خرد ورزی، سعه صدر و مدارا همراه باشد.

او با تاکید بر جذب حداکثری در برخورد با برخی غفلت‌ها در بحث حجاب، گفت: در برخورد با این غفلت‌ها باید طوری عمل کنیم تا نورانیت و حرمت حجاب حفظ شود.

فرمانده انتظامی مازندران با بیان فرمایشی از مقام معظم رهبری که مردم و ایمان مردم را پایه، قوام و اساس نظام اسلامی برشمردند، افزود: وظیفه ما در مقابل مردم عزیز در حوزه عفاف و حجاب و آنچه که برما تکلیف شده است حفظ حرمت آنان با سعه صدر، هم افزایی، انگیزه، تلاش، جدیت و یک کار جهادی میسر خواهد شد.

او با اشاره به هم افزایی‌ها و تعاملات سپاه کربلا و بسیج استان با همکاران انتظامی و مروجان حجاب در استان بر تقویت این تعاملات با مروجان فرهنگی تاکید کرد و گفت: برای این منظور باید از همه ظرفیت‌های مردمی و ظرفیت‌هایی که در استان وجود دارد به صورت بهینه استفاده شود.

مفخمی با برشمردن اقدامات فرهنگی سپاه استان در حوزه عفاف و حجاب، افزود: حضور مروجان فرهنگی و مروجان عفاف و حجاب در سطح استان و حوزه‌های ماموریتی باید بیشتر ملموس باشد تا آرمش خاطر در مردم ایجاد شود.

او از برخورد مقتدرانه پلیس با جرائم پنهان و خصوصا ناامنی‌ها در استان خبر داد و گفت: کسانی که قصد ایجاد ناامنی در استان را دارند بدانند که این استان جای هیچگونه ناامنی نخواهد بود، مردم مستحق امنیت و آرامشند و این وظیفه ماست که تا پای جان از امنیت و آرامش مردم دفاع کنیم.

سردار مفخمی در ادامه حفظ حرمت زن را تکلیف سربازی پلیس برشمرد و افزود: باید به نحوی عمل کنیم تا بهترین فضای فرهنگی و اجتماعی و امنیت کامل برای همگان در استان ایجاد شود.

او با اشاره به ماده ۲ قانون تشکیل نیروی انتظامی در مورد حفظ ارزش‌های اسلامی و همچنین ماده ۶۳۸ قانون و برشمردن وظایف فراجا در حوزه حجاب، این موضوع را یکی از وظلایف قانونی و شرعی پلیس برشمرد و گفت: هدف از اجرای طرح‌های حجاب حفظ امنیت، آرامش و آسایش مردم است.

  • نویسنده : محمد محتاطی
  • منبع خبر : باشگاه خبرنگاران جوان