مهارت آموزی و شکوفایی استعداد کودکان مهمترین رویکرد کانون است
مهارت آموزی و شکوفایی استعداد کودکان مهمترین رویکرد کانون است
محمودآباد آنلاین: فلاح رئیس کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان محمودآباد گفت : تا کنون بالغ بر ۲۰۰۰ نفر از کودکان و نوجوانان این شهرستان با ثبت نام و عضویت در کانون، در کارگاه های عمومی و تخصصی مشغول به فعالیت می باشند.

شوکت فلاح در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار محمودآباد آنلاین بیان کرد: کودکان و نوجوانان این شهرستان با ثبت نام و اخذ عضویت کانون در کارگاه های عمومی که شامل فعالیت های کتابخوانی  و در کارگاه های تخصصی که شامل فعالیت های ویژه فرهنگی، هنری ، ادبی می باشد، فعالیت می نمایند.

شوکت فلاح با تاکید بر ایجاد امکانات لازم برای رشد و پرورش فکری و ذوقی کودکان و نوجوانان و کمک به شکوفایی استعدادهای آنان در اوقات فراغت با برگزاری جشنواره‌ و نمایشگاه‌ برای آنان خاطر نشان کرد: برگزاری جشنواره و نمایشگاه های ادبی، هنری و فرهنگیِ مخصوص کودکان و نوجوانان، از محوری ترین برنامه های اجرایی کانون محسوب می شود.

فلاح تصریح کرد : در کتابخانه‌های کانون پرورش فکری محمودآباد بیش از ۴٠ فعالیت تخصصی از جمله : نمایش خلاق، تئاتر، سرود، کاردستی،نقاشی، سفالگری،نقد کتاب، داستان‌نویسی، شعرخوانی، قصه‌گویی، فیلم‌سازی، خوشنویسی، آشنایی باشخصیت‌های علمی، هنری، تاریخی ایران و جهان، آشنایی با سرزمین‌ها، قوم‌ها، ملت‌ها و نژادها، مسابقه‌،نجوم،فعالیتهای علمی و اسلامی در کنار برگزاری نمایشگاه‌های گوناگون، بازدیدهای گروهی و… توسط مربیان مجرب صورت می پذیرد.

او ادامه داد : کسب رتبه اول کشوری در جشنواره شعر رضوی ، کسب رتبه های برتر استانی در جشنواره کاردستی رضوی ، کسب عنوان در جشنواره سرود کانون و جشنواره قصه گویی کانون از جمله مدارج و افتخارات اعضای کانون پرورش فکری این شهرستان در بخش های فرهنگی، هنری ، ادبی می باشد.

رئیس کانون پرورش فکری کودک و نوجوان محمودآباد از واگذاری امانی کتاب به صورت حضوری با حفظ تمامی پروتکل های بهداشتی خبر داد و گفت: کتابهای برگشتی از امانت نیز به مدت دو هفته قرنطینه می گردد و پس از ضدعفونی در قفسه قرار می گیرد.

وی در خاتمه تاکید کرد : با توجه به شیوع ویروس کرونا و با عنایت به اهمیت پیشگیری ابتلاع کودکان به این بیماری و همچنین هوشمند سازی و استمرار فعالیت های کانون ، کلیه خدمات و فعالیت های این کانون در پایگاه اطلاع رسانی به نشانی WWW.KPF.IR  قابل دسترس می باشد.

قابل ذکر است مرکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در شهریور سال ۱۳۹۲ ، همزمان با هفته دولت در شهر محمودآباد افتتاح شده است.

 

استفاده از خبر با ذکر منبع بلامانع است.

  • نویسنده : سارا اسماعیلی
  • منبع خبر : محمودآباد آنلاین