معافیت جدید سربازی برای خانواده های دارای فرزند معلول
معافیت جدید سربازی برای خانواده های دارای فرزند معلول
محمودآباد آنلاین : معاون وظيفه عمومي فرمانده انتظامی استان مازندران از معافيت جديد سربازي براي خانواده هاي داراي فرزند معلول خبر داد.

به گزارش محمودآباد آنلاین به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ “محمدرضا کریم پور” در تشریح این خبر گفت: در راستای حمایت از خانواده های دارای فرزند معلول و برابر ابلاغیه ستاد کل نیروهای مسلح، معافیت تنها فرزند ذکور سالم خانواده های دارای فرزند معلول شدید، به ماده ۶ قانون جامع حمایت از معلولان افزوده شد.
وی افزود: درماده ۶ قانون خدمت وظیفه عمومی یکی از فرزندان ذکور بواسطه ی معلولیت پدر و یا مادر و یا دو فرزند معلول خانواده از خدمت دوره ضرورت معاف می شوندکه معافیت فوق نیز به این ماده افزوده شده و واجدین شرایط می توانند با تاییدیه سازمان بهزیستی از طریق یکی از دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس+۱۰) محل سکونت برای ثبت درخواست خود اقدام و از رده ی وظیفه عمومی شهرستان محل سکونت خود پیگیری نمایند.
معاون وظیفه عمومی فرمانده انتظامی استان مازندران تصریح کرد: بعنوان مثال، در خانواده ی دارای یک فرزند ذکور سالم و یک فرزند معلول، در صورت تایید معلولیت شدید فرزند از سوی سازمان بهزیستی و شورای پزشکی وظیفه عمومی، تنها فرزند ذکور سالم خانواده از خدمت دوره ضرورت معاف می شود.
سرهنگ کریم پور اظهار کرد: در این اطلاعیه آمده است، مشمولان و خانواده های آنان برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند از طریق پایگاه اطلاع رسانی سازمان به نشانی www.vazifeh.police.ir و یا کانال سازمان در پیام رسان های داخلی (سروش، ایتا و روبیکا) به نشانی khabaresarbazi@ از آخرین اخبار مربوطه مطلع شوند.

  • نویسنده : محمد اسماعیلی
  • منبع خبر : محمودآباد آنلاین