فعالیت ۵۳۹ دستگاه کمباین برداشت برنج در محمودآباد
فعالیت ۵۳۹ دستگاه کمباین برداشت برنج در محمودآباد
محمودآباد آنلاین : مدیر جهاد کشاورزی شهرستان محمودآباد از فعالیت 539 دستگاه کمباین ویژه برداشت برنج همرا ه با معاینه فنی برای شالیزارهای این شهرستان خبر داد.

به گزارش محمودآباد آنلاین به نقل از روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان محمودآباد، محمد هادی‌زاده از آمادگی ۵۳۹ دستگاه کمباین ویژه برداشت برنج در شهرستان محمودآباد خبر داد و گفت: استفاده از این نوع کمباین‌ها سبب سهولت در برداشت برنج می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان محمودآباد افزود: با بهره‌گیری از مکانیزاسیون در کشت برنج، شاهد افزایش ۱۵ درصدی عملکرد این محصول خواهیم بود.

وی با بیان اینکه برنج یکی از محصولات استراتژیک کشاورزی کشور محسوب می‌شود، اظهار کرد: سختی‌ها و تلاش‌های فراوانی از مرحله کاشت تا برداشت این محصول استراتژیک وجود دارد.
هادی زاده خاطرنشان کرد: پیش بینی می شود در ۱۱ هزار هکتار اراضی شالیزاری این شهرستان عملیات کشت مجدد و پرورش رتون انجام شود.
این مسوول تصریح کرد: محصول حاصل از پرورش رتون دارای کیفیت بالاتر و ارزش غذایی و بازار پسندی بهتری نسبت به کشت اصلی بوده و از ارزش اقتصادی بیشتری برخوردار است.
وی استفاده از کمباین‌های ویژه برداشت برنج را موجب کاهش ریزش و افزایش سرعت برداشت محصول دانست و گفت: از دیگر فواید آن افزایش سرعت برداشت محصول، افزایش کیفیت برنج در هنگام برداشت نسبت به دیگر روش‌ها، کاهش هزینه برداشت و در نهایت افزایش درآمد برنج‌کاران است.

  • نویسنده : محمد محتاطی
  • منبع خبر : محمودآباد آنلاین