محمودآباد همچنان روی ریل صعودی شیوع کرونا قرار دارد
محمودآباد همچنان روی ریل صعودی شیوع کرونا قرار دارد
محمودآباد آنلاین / رییس شبکه بهداشت‌ و درمان محمودآباد با بیان اینکه وضعیت شهرستان همچنان قرمز است ، گفت : تعداد مبتلایان به بیماری کووید-۱۹ همچنان در این شهرستان روند افزایشی دارد.

شهرستان محمودآباد سه شنبه هفته گذشته طبق آخرین اعلام وضعیت شهرها توسط وزارت بهداشت در لیست شهرهای قرمز کرونایی قرار گرفت . این شهرستان پیش از این در وضعیت نارنجی کرونایی قرار داشت.

عباس توان بیان کرد : تغییر محسوس در وضعیت شهرستان ایجاد نشده است و این شهرستان همچنان در وضعیت قرمز کرونایی به سر می برد.

وی بیان اینکه تعداد بیماران بستری تقریبا در بیمارستان شهرستان ثابت مانده است ، ادامه داد : ولی طی چند روز اخیر تعداد کسانی که به بیماری کووید -۱۹ مبتلا شده اند در سطح شهرستان افزایش یافته است.

رییس شبکه بهداشت محمودآباد گفت : با وجود اجرای محدودیت ها جدید ، همراهی مردم با این محدودیت ها کم است.

وی با بیان اینکه یکی از علت های تغییر تبدیل وضعیت نارنجی به قرمز محمودآباد عدم رعایت های پروتکل های بهداشتی است ، افزود : متاسفانه با اینکه بازرسی و نظارت همه روزه توسط نیروهای فرمانداری و شبکه بهداشت و صنعت و معدن و تجارت در سطح شهرستان انجام می شود ولی عده ای همچنان محدودیت ها را دور می زنند و رعایت نمی کنند.

توان تنها راه برون رفت از شرایط قرمز کرونایی را همراهی مردم دانست و افزود : تنها با همراهی مردم و رعایت پروتکل های بهداشتی در سطح شهر و عدم برگزاری تجمعات می توانیم از وضعیت قرمز کرونایی خارج شویم.

رئیس شبکه بهداشت محمودآباد با بیان اینکه شهرستان محمودآباد تردد بالایی دارد و آسیب پذیر است ، گفت : مردم حدالامکان از تردد های غیر ضروری در شهر پرهیز کنند و حتما در همه مکان ها از ماسک استفاده کنند.

محدودیت های جامع و هوشمند مقابله با کرونا که از شنبه اول آذر ماه با تقسیم بندی وضعیت کرونایی شهرهای کشور به قرمز ، نارنجی و زرد به مدت ۲ هفته به اجرا گذاشته شد و پس از آغاز هفته جاری به مدت یک هفته دیگر تمدید گردید.

طبق مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا در این مدت ورود خودروهای دارای پلاک غیربومی به استان ها ممنوع است. خودروهای بومی هم حق ورود به شهرهای دارای وضعیت قرمز را ندارند. تردد خودرویی شبانه از ساعت ۲۱ تا چهار بامداد در شهرهای قرمز ممنوع است. ستاد برای هرگونه تخلف از این محدودیت ها جریمه ۲۰۰ هزار تومانی ، ۵۰۰ هزار تومانی و یک میلیون تومانی تعیین کرده است.

محمودآباد یکی از شهرستان های ساحلی و پرتردد استان مازندران است که بیش از یکصد هزار نفر جمعیت دارد. در ابتدای طرح محدودیت های جامع و هوشمند این شهرستان در وضعیت نارنجی کرونایی قرار داشت ولی با گذشته ۲ هفته پس از اعمال محدودیت های جدید برخلاف انتظار عموم و مسئولان شهری رنگ کرونایی این شهرستان قرمز شد.

در حال حاضر در بین ۲۲ شهرستان مازندران ، شهرستان های آمل ، ساری ، محمودآباد ، نور و گلوگاه در وضعیت قرمز قرار دارند . بر اساس آخرین آمار بیش از ۹۸۰ نفر در بیمارستان های استان بستری هستند.

  • نویسنده : شقایق نائیجیان
  • منبع خبر : خبرگزاری ایرنا مرکز مازندران