جزئیات تعطیلی سراسری در کشور
جزئیات تعطیلی سراسری در کشور
محمودآباد آنلاین: بر اساس تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا از دوشنبه ۲۵ مرداد تا شنبه آينده ، کل کشور تعطيل خواهد بود.

با توجه به وضعیت بحرانی کشور در زمینه کرونا، محدودیت‌های جدید کرونایی در جلسه امروز ستاد ملی مقابله با کرونا وضع شد.

پیش از این پیشنهاد تعطیلی دو هفته‌ای برای کنترل پیک پنجم از سوی وزیر بهداشت و جمعی از متخصصان وکارشناسان سلامت مطرح و در عین حال تاکید شده بود که “اگر قرار باشد تعطیلی مانند دفعه قبل باشد که فقط کارمندان دولت نیامدند اما همه جا باز بود و نظارتی نبود، فایده‌ای ندارد.” از این رو امروز در ستاد مقابله با کرونا مقرر شد، تعطیلی‌ها با سختگیری بیشتری اعمال شود.

چه مشاغلی از فردا تعطیل هستند؟

بر اساس تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا، کل کشور از روز دوشنبه ۲۵ مرداد تا شنبه ۳۰ مرداد تعطیل اعلام شد.

با حضور نمایندگانی از اتاق‌های اصناف ایران و تهران در ستاد ملی مقابله با کرونا مقرر شد که همه گروه‌ها و مشاغل بجز گروه یک مانند اصناف و پاساژ‌های سراسر کشور از دوشنبه مورخ ۲۵ مرداد به تا شنبه ۳۰ مرداد تعطیل باشند.
بر این اساس تنها مشاغل ضروری که در گروه یک قرار دارند مانند فروشگاه‌های مواد غذایی، داروخانه‌ها، تعمیرگاه‌های خودرو و… مجاز به فعالیت هستند.

بر همین اساس، سینما‌های کشور نیز از شنبه ۲۳ مرداد تا پایان روز شنبه ۳۰ مرداد تعطیل بوده و فعالیت کلیه سینما‌های کشور از یکشنبه ۳۱ مردادماه ازسر گرفته خواهد شد.

ترددها برای ۱۲ روز ممنوع است

سخنگوی ستاد ملی با کرونا گفت: از فردا یکشنبه ساعت ١٢ تا جمعه ۵ شهریور ممنوعیت تردد بین استانی اعمال خواهد شد و همه مجوزهای تردد لغو خواهد شد و جریمه ممنوعیت تردد بعد از یک ماه دو برابر می شود.

۶ روز ادارات و بانک‌ها تعطیل خواهند بود

از دوشنبه تا شنبه پیش رو ادارات و بانک ها همه تعطیل خواهند بود؛ به جز مشاغل ضروری که مایحتاج مردم را فراهم می‌کنند.

به گفته رئیسی، سخنگوی ستاد مقابله با کرونا اعلام کرده که تمام بانک‌ها ادارات و اصناف و شرکت‌های خصوصی سازمان‌ها تعطیل خواهد بود.

بورس فردا تعطیل می‌شود؟

پیش از این اعلام می‌شد که تعطیلی بورس منوط به تعطیلی بانک‌ها است. در تعطیلی سه روزه اخیر نیز که در دولت روحانی اعمال شد، بورس به همراه بانک‌ها تعطیل شد. از این رو به نظر می‌رسد از فردا بورس هم به همراه بانک‌ها تعطیل خواهد شد.

البته تا این لحظه اطلاعیه‌ای در این خصوص از سوی سازمان بورس منتشر نشده است.

مردم در تعطیلات به سفر می‌روند؟

در تعطیلاتی که پیش از این به منظور کاهش ترددها و کنترل کرونا اعمال می‌شد، خیل عظیمی از مردم راهی سفر می‌شدند، از این رو این تعطیلات معمولا بی‌نتیجه بود.

با این حال به نظر می‌رسد این بار محدودیت‌ها با کنترل بیشتری اعمال خواهد شد. به خصوص اینکه رهبری در آخرین اظهارات خود در خصوص کرونا با بیان اینکه در خصوص تعطیلی‌ها در ستاد مقابله با کرونا تصمیم‌گیری خواهد شد، از مسئولان خواست درصورت رسیدن به چنین شرایطی با قدرت تمام این محدودیت‌ها را اعمال کنند.

از این رو امروز هم رئیس جمهور با بیان اینکه بسنده کردن به تدوین و اعلام پروتکل‌های بهداشتی به تنهایی کافی نیست، گفته است: باید برای لزوم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، الزاماتی تدوین و اجرا شود چرا که رعایت پروتکل‌های بهداشتی جزو حقوق اجتماعی عامه مردم است و اگر کسی این دستورات را رعایت نکند و باعث بیماری مردم شود، به حقوق آنها تعدی کرده است.

رئیس جمهور همچنین بر لزوم مراقبت شدیدتر از ترددهای مرزی و جلوگیری از ترددهای غیرمجاز تاکید کرد و اظهار داشت: آنچه تاکنون در این زمینه انجام شده لازم، اما ناکافی بوده و باید بر رعایت ضوابط بهداشتی در ترددهای مجاز نیز نظارت دقیق و موثر انجام شود.

  • نویسنده : امیرعباس رضاپور
  • منبع خبر : باشگاه خبرنگاران جوان