محمودآباد قطب سازنده سیملاتور امداد و نجات و آموزشی در کشور
محمودآباد قطب سازنده سیملاتور امداد و نجات و آموزشی در کشور
محمودآباد آنلاین : مدیرعامل شرکت دانش بنیان ابتکار ایمن ساز محمودآباد : این شرکت با قدمت 38 ساله تنها شرکت سازنده وسایل امداد و نجات در دریا و هوا در کشور بشمار می رود که کلیه سیملاتورهای ساخته شده منحصر بفرد می باشند.

به گزارش محمودآباد آنلاین ظهر امروز مسئولین شهرستان محمودآباد راس هیاتی شامل حجت السلام سید احمد جباری و محمد مهدی یوسف تبار دادستان و علی طالبی رئیس دادگستری و روح الله علیزاده فرماندار و سرهنگ ابراهیم نژاد فرماندهی سپاه ناحیه محمودآباد و سرهنگ حسین زاده فرماندهی انتظامی شهرستان و مهدی اختیاری شهردار محمودآباد با حخور در دفتر شرکت دانش بنیان ابتکار ایمن ساز و کارگاه شهدای ناوچه پیکان از آخرین اختراعات و ابداعات ناخدا روزبه نخستین دیدار و باز دید داشتند.
در این جلسه ناخدا نخستین ضمن قدردانی از حضور و همراهی مسئولین شهرستانی گفت:سالهاست مقام معظم رهبری به موضوع اقتصاد و به محوریت بهره گیری از ظرفیت شرکت های دانش بنیان به منظور بومی سازی فناوری تولید اشاره و تاکیدات زیادی داشتند و حضور مسئولین می تواند قوت قلبی برای فعالان این بخش باشد.
روزبه نخستین با نمایش برخی از اختراعات و ابداعات خود گفت : ۹۰% تولیدات این شرکت مهم فقط در حوزه بومی سازی و تامین فناوری امداد و نجات و پیشگیری از حوداث و آموزش های تکمیلی می باشد و در حال حاضر این فناوری و دانش در کشورهای انگلستان ، هندوستان ، امارات ، کویت و سیرالئون بومی سازی و به گونه ای صادرات فناوری شبیه ساز و آموزش نیروهای نظامی را داریم.
ناخدا روزبه نخستین ۳۸ سال قبل مجوز این شرکت دانش بنیان را با مجوز رسمی از پارک علمی و فناوری ریاست جمهوری اخذ نموده و تولید و اختراع و ابداع انواع سیملاتور برای آموزش نیروهای هوایی و دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و عوامل فعال در سکوهای نفت خیز وزارت نفت جامعه هدف خدمات این شرکت بوده که پیش از این در حوزه آموزش و ساخت شبیه ساز نیازمند سایر کشورهای جهان بودیم.
ابن اعجوله علوم دریایی گفت : فقط در یک کارگاه تولیدی این شرکت بیش از ۴۰ خانوار از محل درآمدهای آن ارتزاق می شوند و این شرکت دانش بنیان ضمن ایجاد اشتغال برای تعدادی جوان بیکار و جویای کار ، شرایطی را برای استقلال کشور در بهره مندی از شبیه سازها و سیملاتورها و بومی سازی آن برای آموزش افسران نظامی و کارکنان مناطق نفت خیز فراهم ساخته است که این مهم تا سه دهه پیش وابسته به انگلیس ، اسکاتلند و آمریکا بوده ایم.
وی در تشریح بخشی از ابداعات و اختراعات خود گفت : تولید تورهای حمل بار ، تورهای حمل نجات در دریا ، تورهای امدادی فرار از سکوهای نفتی و کشتی ها در زمان های بروز سانحه و بسکت های جابجایی فرد از سکوی نفتی تنها بخش کوچکی از ۷۴ اختراع و ابداع رسمی و ثبت شده ناخدا روزبه نخستین است.
چهره ماندگار علوم دریایی ایران گفت: علیرغم اینکه خودم برای فرا گیری دانش تخصصی به انگلستان و اسکاتلند سفر کردم ولی پس از کسب مهارت به کشورم برگشتم و دینم را نسبت به این خاک و بومم ادا کردم و در طول ۳۰ سال مسئولیت اجرایی در شرکت ملّی نفتکش ، بیش از ۲۱ هزار ۷۰۰ نفر نیروی انسانی را در دوره های آموزشی پدافند غیر عامل ، آتش نشانی ، امداد و نجات دریا و امداد و نجات در هوا آموزش های مهارتی لازم را انتقال دادم.
کاپیتان و ناخدا روزبه نخستین نخبه علمی شهرستانمان عضو بنیاد ملّی نخبگان وابسته به معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری بوده و پیش از این دو دوره در جشنواره بین المللی خوارزمی توانست حائز رتبه و مقام در بخش های ابتکار و پژوهش شود.
در این دیدار مقامات مسئول شهرستان ضمن ابراز خرسندی از فعالیت این شرکت دانش بنیان در جغرافیای شهرستان محمودآباد گفتند : باید از ظرفیت ناخدا نخستین و مجموعه تحت مدیریت ایشان برای پویا سازی و ارتقاء و آموزش شهرداری های محمودآباد و سرخ رود بهره برد.
ناخدا روزبه نخستین در این دیدار ضمن قدردانی از حمایت مسئولین شهرستان به شکل ویژه از همکاری شهرداری محمودآباد تقدیر و قدردانی کرد.
گفتنی است بزودی در طی سه ماه آینده جدیدترین اختراع ناخدا روزبه نخستین در حوزه امداد و نجات هوایی و دریایی رونمایی خواهد شد.

  • نویسنده : محمد محتاطی
  • منبع خبر : محمودآباد آنلاین