آیین برداشت مکانیزه برنج در محمودآباد
آیین برداشت مکانیزه برنج در محمودآباد
محمودآباد آنلاین : مدیر جهاد کشاورزی محمودآباد از آیین برداشت مکانیزه برنج در زمین های شالیزاری روستای فرامده خبر داد.

به گزارش محمودآباد آنلاین و به نقل از روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان محمودآباد، محمد هادی زاده ا اظهار کرد: آیین برداشت مکانیزه برنج کشور صبح چهارشنبه با حضور فرماندار ، امام جمعه شهر سرخ رود، مدیر جهاد کشاورزی و سایر مسئولان شهرستان محمودآباد با رعایت پروتکل های بهداشتی در روستای فرامده از توابع بخش سرخ رود این شهرستان انجام شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان محمودآباد بیان کرد: سطح زیر کشت اراضی شالیزاری این شهرستان، ۱۸ هزار و ۵۴۵ هکتار است که ۱۷ هزار و ۶۴۵ هکتار ارقام محلی و ۹۰۰ هکتار ارقام پرمحصول می‌باشد.

هادی زاده تصریح کرد: به منظور جلوگیری از آلودگی محیط زیست و کاهش مصرف سموم، مبارزه بیولوژیک علیه کرم ساقه‌خوار برداشت برنج با استفاده از زنبور تریکو‌گراما در سطح ۸۰۰ هکتار از زمینهای شالیزاری این شهرستان انجام شد.

وی افزود: جهاد کشاورزی شهرستان به تبعیت از سیاست‌ها و اهداف سازمانی در شهرستان اقدام به پیگیری و توسعه بخش مکانیزاسیون در محمودآباد کرده به طوری که در سال گذشته با تشکیل کمیته توسعه مکانیزاسیون توانستیم با برگزاری کلاس‌های مختلف کشاورزان را راغب به این کار کنیم.

وی اظهار داشت: درحال حاضر شهرستان محمودآباد تعداد ۶۴۰ دستگاه نشاکار وجود داشته ، که حدود ۸۰۰۰ هکتار از زمین های شالیزاری این شهرستان  بصورت مکانیزاسیون کشت می شود.

  • نویسنده : سارا اسماعیلی
  • منبع خبر : روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی محمودآباد