پروژه کانال بتنی لاینینگ ۲۵۰۰ متری  محمودآباد  افتتاح  شد
پروژه کانال بتنی لاینینگ ۲۵۰۰ متری  محمودآباد  افتتاح  شد
محمودآباد آنلاین : پروژه کانال آبرسانی به طول ۲۵۰۰ متر در روستای برنج‌ده شهرستان محمودآباد به مناسبت هفته دولت افتتاح شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان محمودآباد، امروز ۶ شهریور در حاشیه آئین افتتاح این پروژه اظهار کرد: در راستای اجرای طرح های زیر بنایی و به منظور تداوم اشتغالزایی مولد، افزایش تولید در واحد سطح، توسعه پایدار کشاورزی و اقتصادی تر کردن تولید در بخش کشاورزی، به مناسبت گرامیداشت هفته دولت، پروژه کانال بتنی (لاینیگ) آبرسانی به مزارع به طول ۲۵۰۰ متر و با ابعاد ۳۰*۳۵ سانتیمتر در روستای برنج‌ده از توابع بخش مرکزی این شهرستان افتتاح می شود.

محمد هادی‌زاده با بیان اینکه با افتتاح و بهره برداری از این طرح ۷۸ بهره بردار در سطح ۵۲ هکتار از زمین های شالیزاری از مزایای آن بهره مند می گردند، افزود: میزان اعتبار مصوب برای اجرای این پروژه بالغ بر یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال از محل اعتبارات ریاست جمهوری و تملک دارایی استانی بوده است.
هادی‌زاده در خصوص مزایای اجرای این طرح تصریح کرد : حفاظت و نگهداری از کانال‌ها و عدم لایروبی هر ساله آنان، کاهش هزینه های سرمایه ای، سرعت در انتقال آبدهی، کاهش اتلاف آب در کانال‌ها و و تسهیل در روند آبگیری کرت ها، استفاده از زمین‌های بیشتر برای آبیاری و کاهش مصرف آب از جمله مزایای اجرای طرح کانال بتنی( لاینینگ ) است.
این مسئول خاطرنشان کرد: افزایش عملکرد محصول موجب بالا رفتن توان اقتصادی بهره‌برداران و گامی مهم در جلوگیری از مهاجرت جوانان به شهرها خواهد بود.

  • نویسنده : سارا اسماعیلی
  • منبع خبر : محمودآباد آنلاین