محمودآباد از وضعیت قرمز کرونایی خارج شد
محمودآباد از وضعیت قرمز کرونایی خارج شد
طبق تازه‌ترین ارزیابی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی که امروز جمعه منتشر شد 15 شهرستان مازندران از جمله محمودآباد از رنگ قرمز کرونایی به رنگ نارنجی تغییر رنگ دادند.

به گزارش محمودآباد آنلاین،بر اساس آخرین رنگ بندی کرونایی مناطق مختلف کشور در سامانه ماسک وزارت بهداشت، در حال حاضر از مجموع ۲۲ شهرستان استان مازندران ،۱۷ شهرستان در وضعیت نارنجی کرونایی  قرار دارند.

بر اساس این ارزیابی  تنها پنج شهرستان ساری، تنکابن ، رامسر، عباس آباد و نکا دارای رنگ قرمز کرونایی به معنای خیلی پرخطر هستند.

هم اکنون تمامی  آمل، بابل، بابلسر، بهشهر، جویبار، سوادکوه، سوادکوه شمالی، فریدونکنار، قائمشهر، محمودآباد، نوشهر، چالوس، کلاردشت ، گلوگاه و نور که بیشتر در وضعیت قرمز کرونایی قرار داشتند به رنگ نارنجی در آمدند.

با احتساب دو شهر سیمرغ و میاندرود  که پیش تر نیز در وضعیت نارنجی قرار داشتند، تعداد شهرهای نارنجی در استان به ۱۷ شهرستان رسید.

روند کاهشی آمارهای کرونایی مازندران که از حدود دو هفته پیش و تاریخ ۲۲ مرداد آغاز شده بود در پنج روز نخست شهریور نیز ادامه یافته و طی ۲۴ ساعت گذشته با پایین آمدن تعداد قربانیان کرونا بیشتر از روزهای قبل احساس شد.
در هفته گذشته   تعداد بیماران بستری شده در بینارستان های الستان نیر روند کاهشی در پیش گرفته است .  و در حال حاضر نیز براساس اخرین آمار علوم پزشکی مازندران و بابل ۲ هزار و ۵۵۲ بیمار کرونایی در بیمارستان های استان بستری هستند.
  • نویسنده : شقایق نائیجیان
  • منبع خبر : محمودآباد آنلاین