مازندران، گسترده ترین شبکه بانکی کشور/ هزار درگاه الکترونیکی سهم محمودآباد
مازندران، گسترده ترین شبکه بانکی کشور/ هزار درگاه الکترونیکی سهم محمودآباد
محمودآباد آنلاین/ سرپرست شعب پست بانک استان مازندران گفت : مازندران بزرگترین و گسترده‌ ترین شبکه بانکی کشور از نظر نقاط تماس است.

به گزارش محمودآباد آنلاین؛ صبح امروز، سید ابوالحسن موسوی سرپرست شعب پست بانک استان مازندران در جلسه شورای اداری شهرستان محمودآباد گفت : هدف از تاسیس پست‌ بانک ، توسعه عدالت اجتماعی بوده که مورد تایید مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه یک بانکی باشد که بتواند در روستاها خدمات پولی و مالی را به عنوان پشتوانه مالی بنگاه‌های اقتصادی و مراکز تولیدی بزرگ و کوچک در منطقه محروم و کم برخوردار اجرا کند.

وی افزود : خالی شدن سکنه روستاها و حاشیه نشینی شهرها معضلی بود که تصمیم بر این شد تا این اتفاقات در روستاها هم بیفتد.

سید ابوالحسن موسوی از شروع تقویت اقتصادی در روستاها خبرداد : بانی مالی مردم از طریق حمایت پست بانک و بانک های دیگر تامین می شود.

موسوی با اشاره به اینکه در گذشته به دلیل ضعف مدیریتی کارها به تعویق افتاده و پست بانک منوی یک بانک زیان ده بود، بیان کرد : این بانک در سال ۹۷، ۴ هزار و ۲۹۷ میلیارد تومان زیان داده اما در مدت سه سال متوالی تقریباً ۷ هزار و ۳۹۵ میلیارد تومان سوددهی داشته و در پنج ماه سال ۹۹ تقریباً سه برابر پنج ماه سال گذشته سود رسانده است.

وی رشد بیش از ۹ برابر قیمت سهام پست بانک در بورس را یک اتفاق بسیار بزرگ در کشور برشمرد و خاطر نشان کرد : این سهام تقریباً ۳ هزار و ۱۳۹ میلیارد تومان نسبت به پنج ماه سال گذشته سود داشته است.

سرپرست شعب پست بانک استان مازندران تصریح کرد : بهره وری هایی که در پست بانک وجود داشت ، کاهش ۸ درصدی تعداد نیروهای انسانی که در ستاد فعالیت داشتند و کاهش ۱۰ درصدی قیمت تمام شده پول در ۲ سال مالی گذشته بوده و افزایش حساب های جاری که توسط روستاییان اتفاق افتاده جهش بسیار خوبی داشته است.

موسوی با بیان اینکه سپرده ارزان قیمت ما تقریبا ۱۶۶ هزار میلیارد بوده است، ادامه داد : ما بزرگترین و گسترده‌ترین شبکه بانکی کشور از نظر نقاط تماس هستیم.

او ذکر کرد : ما هم به تبعیت از کشور، بالغ بر ۴۱۰ باجه بانکی فعال در استان داریم که حدود ۱۴ باجه بانکی متعلق به شهرستان محمودآباد است .

سید ابوالحسن موسوی گفت : افزایش تسهیلات از کل دارایی ها به ۶۵ درصد رسیده و تسهیلات اهدایی جهش بسیار خوبی داشته است.

سرپرست شعب پست بانک استان مازندران خبرداد : ۵۲ هزار اشتغال در سطح روستاهای کشور صورت گرفته و تسهیلات این اشتغال ۴۲ هزار میلیارد بوده است.

وی متذکر شد : ما جزء چهار بانکی هستیم که به عنوان عامل صندوق توسعه ملی فعالیت میکند و دولت به این بانک اعتماد کرده و تکلیفی را بر عهده آن قرارداده است.

موسوی بیان داشت : استان مازندران ۲۱ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان و تقریبا ۳۰۰ درصد رشد در جذب منابع و پرداخت تسهیلات داشته که در سال گذشته رتبه اول کشور را کسب کرده است.

او گفت : سرانه منابع ما در سال گذشته ۱۴۷ میلیارد تومان بوده که اکنون به ۲۴۵ هزار میلیارد ریال رسیده است.

سید ابوالحسن موسوی تصریح کرد : ۹۵ درصد منابع که در پست بانک کشور وجود دارد مربوط به منابع بازوهای بانکی ماست و ما باید خدمتگزار روستاییان باشیم.

موسوی با اشاره به اینکه خدمات زیادی در بخش درگاه های الکترونیکی در کشور ایجاد شده، افزود : بالغ بر ۲۰۰ هزار درگاه الکترونیکی از طریق ATM ، دستگاه پوز و خدمات دیگر به مردم خدمت رسانی می کند.

این مسئول خاطر نشان کرد : ۱۸ هزار از ۲۰۰ هزار درگاه الکترونیکی مربوط به استان مازندران و سهم محمودآباد تقریباً به ۱۰۰۰ درگاه می رسد و سرانه منابع باجه ها ۴۲ میلیارد بوده که الان به ۵۰ میلیارد افزایش یافته و همچنین سرانه کارمزد باجه ها درسال گذشته ۳ میلیون تومان بوده اما امسال به ۱۱ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان رسیده است.

وی ادامه داد : این ظرفیت در پست بانک استان وجود دارد که ما بتوانیم به روستاهایی که از نظر اقتصادی توان بالایی دارند، خدمت رسانی کنیم.

موسوی مطرح کرد : ما می توانیم به روستاهایی که بالای ۳۰۰ خانوار داشته باشند، مجوز دهیم تا خدماتی که در کشور انجام می شود در همان روستا انجام شود.

سرپرست شعب پست بانک استان مازندران در خاتمه گفت : امیدواریم این بانک یک بانک قوی و مقتدر باشد که بتواند در روستاها خدمت رسانی کند.

  • نویسنده : سارا اسماعیلی
  • منبع خبر : محمودآباد آنلاین