لزوم همیاری حراست دستگاه‌های اجرایی در مسیر توسعه اقتصادی
لزوم همیاری حراست دستگاه‌های اجرایی در مسیر توسعه اقتصادی
محمودآباد آنلاین / استاندار مازندران در همایش مدیران ادارات و روسای حراست دستگاه‌های اجرایی مازندران در ساری گفت: نظارت‌ها در دستگاه‌های اجرایی مازندران نیازمند هوشمندسازی و فساد ستیزی است.

سید محمود حسینی پور با اشاره به ضرورت تعاملات سازنده برای توسعه استان با ورود دستگاه‌های امنیتی و نظارتی افزود: از مهمترین مولفه‌های موفقیت جمهوری اسلامی ایران نقش منحصر به فرد دستگاه اطلاعاتی و امنیتی است.

حسینی پور، به فعالیت کارمندان حراست دستگاه‌های اجرایی در حوزه نظارت‌های هوشمند اشاره و نظارت هوشمند را راه افزایش اعتماد مردم و مسئولان عنوان و خاطرنشان کرد: درجه سرباز گمنام امام زمان شایسته مسئولیت سنگین افراد فعال در این حوزه را می‌رساند.

استاندار مازندران با بیان اینکه انقلابی ماندن و انقلابی عمل کردن دو شاخصه مهم فعالان اطلاعاتی است و سربازان گمنام امام زمان در مراحل مختلف خالصانه در حراست و اعتلای نظام کوشش می‌کنند، ضابطه مندی را شرط اساسی در فعالیت‌های حوزه حراست و اطلاعات برشمرد ونظارت هوشمندانه در زمینه‌های مختلف اجرایی در استان را خواستارشد.

نماینده عالی دولت در مازندران با بیان اینکه خنثی سازی توطئه‌ها و فتنه‌ها از وظایف مدیران در حوزه اداری است افزود:حراست در واقع از مجموعه حفاظت دستگاه اجرایی در ابعاد مختلف است و صیانت از همکاران اداری مهمترین وظیفه فعالان حراستی است.

حسینی پورهمچنین با اشاره به اینکه نقش حراست ها، صیانت از دستگاه اداری است بر سنجش واحد‌های حراست دستگاه‌های اجرایی مازندران تاکید کرد و گفت: با شتاب توسعه در استان، آسیب‌ها افزایش خواهد یافت و اقدامات موثر برای توسعه نیز با کاهش آسیب‌ها باید تدبیر شود.

وی فساد را سم مهلک توسعه دانست و با بیان اینکه در مازندران نیازمند توسعه حداکثری اقتصادی در دولت سیزدهم هستیم خاطر نشان کرد:حراست‌ها در توسعه اقتصادی استان باید نقش آفرینی کنند.

استاندار مازندران تحول نگری در سیستم حراست را از خواسته‌های مدیران برشمرد و گفت:در موضوعات اقتصادی مازندران به تحول همه جانبه نیاز داریم.

او با اشاره به فعالیت رقبایی همچون ترکیه و عربستان در گسترش فعالیت‌های توسعه‌ای افزود:توسعه در مازندران مستلزم بازنگری در شیوه‌های اجرایی و برداشتن گام رشد در حوزه صیانت؛ حفاظت و حراست دستگاه‌های اجرایی است.

حسینی پور با بیان اینکه صدور مجوز‌های بی ضابطه پاشنه آشیل توسعه در استان است افزود:فساد در امضا‌های طلایی بیداد می‌کند و همه جریانات در این زمینه باید شناسایی شوند.

او با تاکید بر اینکه فرارسرمایه گذاران به بهانه‌های واهی صورت گرفته است خاطرنشان کرد:مدیران دستور رسیدگی به فعالیت‌ها می‌دهند که متاسفانه با مقاومت برخی روبرو می‌شوند و ما به نظارت هوشمند با فعالسازی پنجره واحد نیازمندیم.

حسینی پور شفافیت بخشی را از مهمترین رویکرد‌های لازم و ضروری عنوان و تصریح کرد:حراست دستگاه‌های اجرایی تنها به عنوان حفاظت فیزیکی در دستگاه‌ها عمل می‌کنند که بازنگری بر فعالیت آن‌ها با هدف فسادستیزی اهمیت دارد.

استاندار مازندران با بیان اینکه مدیران مازندران با نظارت حراست‌ها در مسیر توسعه باید همیاری کنند و شفافیت با نظارت هوشمند محقق خواهد شد، بازبینی و گزینش مجدد حراست‌ها در استان را با هدف بکارگیری افراد انقلابی خواستار شد.

  • نویسنده : سارا اسماعیلی
  • منبع خبر : خبرگزاری صدا و سیمای مرکز مازندران