قیمت بنزین ۱۸ هزار تومانی شایعه است یا واقعیت ؟
قیمت بنزین ۱۸ هزار تومانی شایعه است یا واقعیت ؟
محمودآباد آنلاین : سال گذشته رئیس جمهور از تصمیم سخت اقتصادی خبر داده بود. برخی گفتند که این تصمیم سخت، اصلاح قیمت بنزین به قیمت واقعی است اما مدت کوتاهی بعد این موضوع از سوی وزیر نفت تکذیب شد و خبرهای مربوط به افزایش قیمت بنزین فروکش کرد.

به گزارش محمودآباد آنلاین به نقل از پایگاه خبری عصرگاه ، سال گذشته در همین زمان ها خبری درباره افزایش قابل توجه قیمت بنزین تا ۱۸ هزار تومان مطرح شده و در شبکه های اجتماعی دست به دست شد.
علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت درباره اینکه آیا دولت برنامه یا تصمیمی برای افزایش قیمت بنزین یا دیگر فرآورده‌های نفتی در دستور کار دارد، افزود: خیر، دولت هیچ گونه تصمیم یا حتی برنامه‌ ای برای افزایش قیمت بنزین یا سایر فراورده‌های نفتی وجود ندارد.
حالا دوباره پس از نزدیک به یک سال از این ماجرا، روزنامه ایران در خبری از هزینه ۱۸ هزار تومانی تولید هر لیتر بنزین خبر داده است. برخی کاربران شبکه های اجتماعی نیز انتشار این گزارش روزنامه دولت را نشانه ای برای افزایش قیمت در نظر گرفته اند.
پیش از این نیز خبرهایی درباره جمع آوری کارت سوخت آزاد از جایگاه های توزیع بنزین منتشر شده بود که تکذیب شد.
برآوردها نشان می دهد که اگرچه دولت بر اساس مصوبات مربوطه دوست دارد و موظف است که قیمت بنزین را افزایش دهد اما رشد قیمت اقلام خوراکی و کالاهای اساسی در دو سال اخیر ، مانع شده است که تصمیم گران کردن بنزین عملیاتی باشد.
امسال نیز مصرف بنزین نسبت به پارسال از رشد ۱۱درصدی حکایت داشته است، هر چند که بر اساس پیش‌بینی‌ها، قرار بود تا رشد مصرف بنزین در کشور در محدوده بین ۷ تا ۱۰ درصد باشد. گفته می‌شود که به صورت میانگین روزانه ۱۰۵ میلیون لیتر بنزین در کشور مصرف شده که بیم آن می‌رود با ادامه این روند، نتیجه‌ای جز ناترازی در تأمین سوخت به دنبال نداشته باشد.
انتشار شایعه هایی درباره گرانی بنزین به ویژه با قیمت ۱۸ هزار تومان باعث واکنش های بسیاری شده است. با جستجوی هشتگ بنزین در شبکه های مختلف اجتماعی می توان واکنش های مختلف به این موضوع را مرور و رصد کرد.
البته برخی از کاربارن نیز معتقدند با وجود افزایش مصرف و افزایش شمار خودروها و ارزانی بنزین، تولید بنزین در کشور صرفه اقتصادی ندارد و دولت نباید به مصرف این کالا سوبسید بدهد.
جدال میان موافقان و مخالفان افزایش قیمت بنزین در شبکه های مختلف اجتماعی توفانی به پا کرده است.

  • نویسنده : محمد محتاطی
  • منبع خبر : پایگاه خبری عصرگاه