فعالیت ۶۷۰ نشاکار برنج در محمودآباد/ کشت مکانیزه ۱۰۰۰۰ هکتار
فعالیت ۶۷۰ نشاکار برنج در محمودآباد/ کشت مکانیزه ۱۰۰۰۰ هکتار
محمودآباد آنلاین :مدیر جهاد کشاورزی محمودآباد گفت: 670 ماشین نشاکار، اراضی شالیزاری این شهرستان را تحت پوشش قرار می دهند.

به گزارش روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان محمودآباد، محمد هادی زاده اظهار کرد: از آن جایی که استفاده از کارگران غیربومی در فصل کشاورزی مازندران به دلیل تداوم شیوع ویروس کرونا ممنوع اعلام شد، در سال ۱۴۰۰ تعداد ۵۱ دستگاه ماشین نشاکار به ناوگان مکانیزاسیون کشاورزی شهرستان محمودآباد اضافه شد.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان محمودآباد با بیان اینکه تلاش برای دستیابی به توسعه در گرو توجه به کشاورزی و دستیابی به خودکفایی کشاورزی مستلزم توجه به نکاتی از جمله مکانیزاسیون کشاورزی است، گفت: افزایش درآمد، کاهش هزینه تولید و کارگری، کاهش مصرف بذر و افزایش راندمان تولید از مهمترین اهداف کشت مکانیزه برنج است.
هادی زاده ادامه داد: در بخش مکانیزاسیون کشاورزی شهرستان محمودآباد، ۴۵۰ دستگاه نشاکار ۴ ردیفه و ۲۲۰ دستگاه نشاکار ۶ ردیفه درحال فعالیت هستند که با اختصاص این ۵۱ دستگاه، ۶۷۰ ماشین نشاکار اراضی شالیزاری این شهرستان را تحت پوشش قرار می دهند.
وی با اشاره به اینکه شهرستان محمودآباد دارای ۱۸ هزار و ۵۴۵ هکتار زمین شالیزاری بوده که پیش بینی می شود امسال بالای ۱۰ هزار هکتار اراضی شالیزاری بصورت مکانیزه کشت شود، گفت: تعداد واحدهای فعال بانک نشاء برنج محمودآباد دو مورد است.
این مقام مسئول به کشاورزان توصیه کرد پرداخت دستمزد به کارگران و سایر هزینه های کشت با توجه به شرایط موجود کشور به صورت الکترونیک انجام شود.

  • نویسنده : شقایق نائیجیان
  • منبع خبر : روابط عمومی جهاد کشاورزی محمودآباد